• Anonym (Vill inte)

Kan man bli kallad till faderskapstest, trots att vi inte ens legat?

En störd tjej som är gravid säger att hon kommer kalla in mig på faderskapstest när barnet är fött.

Men jag har aldrig legat med henne, det är jag 110% säker på.  Kan jag då bli tvingad till ett faderskapstest? Anledningen till att jag inte vill göra det är att jag vill inte ställa upp på hennes sjuka grejer.

Jag har aldrig legat med henne, jag har aldrig gjort något alls med henne, jag har knappt träffat henne. Jag har inte ens kramat henne. Skakat hand är den närmaste fysiska kontakt vi haft. Hennes ideer om att vi har haft sex och jag kan vara pappan till hennes barn har redan kostat mig min flickvän (Som lämnade mig för att jag hade vänstrat med den blivande mamman. Vilket jag inte gjort, hon trodde mer på henne än mig).

Kan jag bli kallad ändå? Kan jag vägra? Jag är inte ett dugg nervös för resultatet, jag vill bara inte ställa upp på det här.

• Svar på tråden Kan man bli kallad till faderskapstest, trots att vi inte ens legat?
  • Anonym (.)

Ja du kan bli det. Medverkar du inte så dras polisen in. Så lämna ett dna prov och berätta att du inte har något med saken att göra så är saken ur världen snabbt istället för att försöka hålla på nån konstig princip, vilket enbart kommer tolkas som att du försöker smita från ansvar och underhåll.

• Anonym (Blä)

Fy fan vilken vidrig människa! Polisanmäl henne för förtal!

• Anonym (Vill inte)
    Anonym (.) skrev 2017-10-06 16:20:11 följande:

Ja du kan bli det. Medverkar du inte så dras polisen in. Så lämna ett dna prov och berätta att du inte har något med saken att göra så är saken ur världen snabbt istället för att försöka hålla på nån konstig princip, vilket enbart kommer tolkas som att du försöker smita från ansvar och underhåll.

Jo, du har nog rätt. Men jag vill inte ge henne det, jag har inte haft sex med henne ens och att jag tar ett faderskapsprov placerar liksom mig bland en massa andra som hon har legat med, jag är inte en av dem. Det är tid ur min dag, och hon har redan sabbat min relation så jag vill inte låta henne sabba mer.
  • Anonym (Sara)

Om någon verkligen kallar dig till det här testet,så ska du säga sanningen.Att du aldrig haft nåt sexuellt med henne att höra.Blir dyrt för samhället göra onödiga tester.

• Kusin Krakel

Om du blir kallad för test får du informera om att du inte haft sex med kvinnan. Soc avgör då om de ändå anser det relevant att du gör testet. Soc kan ju inte veta vem av er som ljuger.

• Anonym (.)
    Anonym (Vill inte) skrev 2017-10-06 18:42:08 följande:

Jo, du har nog rätt. Men jag vill inte ge henne det, jag har inte haft sex med henne ens och att jag tar ett faderskapsprov placerar liksom mig bland en massa andra som hon har legat med, jag är inte en av dem. Det är tid ur min dag, och hon har redan sabbat min relation så jag vill inte låta henne sabba mer.

Jäklas tillbaka då om hon håller på. Finns tusentals irriterande smågrejer man kan göra. Men det tar tid och energi . Jag hade lämnat provet och låtit kvinnan vara, tar väl inte mer än 1h.
  • Anonym (H)
    Kusin Krakel skrev 2017-10-06 18:54:23 följande:
    Om du blir kallad för test får du informera om att du inte haft sex med kvinnan. Soc avgör då om de ändå anser det relevant att du gör testet. Soc kan ju inte veta vem av er som ljuger.
    Håller med
  • Anonym (Vill inte)
    Kusin Krakel skrev 2017-10-06 18:54:23 följande:

Det har du rätt i inser jag. Skulle mitt ord stå mot hennes så vinner hennes vet jag ju av erfarenhet. Men det är ändå surt att veta att hon kan sabba så för mig, först min relation och sedan vad det nu kan ta att ta sig sjukhuset, testas, få utstå anklagelser från vårdpersonalen osv. 
  • Anonym (brorsan)
    Anonym (.) skrev 2017-10-06 16:20:11 följande:

Jag vet inte hur proven tas men jag har svårt att tänka mig att någon skulle kunna tvinga någon til blodutgjutelser.
    Ska de hålla fast en då? Droga ner en?
  • Anonym (G)
    Anonym (brorsan) skrev 2017-10-07 14:34:37 följande:

Jag vet inte hur proven tas men jag har svårt att tänka mig att någon skulle kunna tvinga någon til blodutgjutelser.

Ska de hålla fast en då? Droga ner en?

en tops i munnen är inte så farligt i det stora hela.
Svar på tråden Kan man bli kallad till faderskapstest, trots att vi inte ens legat?