• Anonym (oj oj vad nu?)

Han är verkligen inte min typ!

Kan man säga detta till någon utan att såra?

Har skrivit med en kille ett tag på en dejtsida som inte hade någon bild. Jag har som princip att bara dejta människor med bild så jag och den killen snackade mest som vänner under flera månader. Men eftersom vi nu verkligen börjat gilla varandra som personer och har mycket gemensamt och t o m fått en lite flörtig ton mellan oss så gick han med på att skicka en bild. Vi hade bestämt att det nog började dra ihop sig till att ta en fika.

När jag fick bilderna( 2 st)kände jag direkt att han verkligen inte var min typ varken som vän eller pojkvänsmaterial. Han skulle aldrig smälta in bland mina vänner och han är ingen människa jag skulle känna mig stolt med. Sånt vet man bara. Men jag har inte kunnat säga detta ännu...hur formulerar man detta på bästa sätt? Hur ärlig kan man vara. Jag har varit i en liknande situation förut som jag inte tog mig ut så bra och blev fast med någon jag inte funkade med under lång tid pga min konflikträdsla. Mitt intresse för honom som person dog tyvärr lite i och med detta eftersom det aldrig kan bli något.

• Svar på tråden Han är verkligen inte min typ!
  • Anonym (Tjejkompisen)

Vad är det som är fel? Du bör nog säga som det fast på ett väldigt positivt sätt. Om du säger vad som är fel blir det lättare att hjälpa dig att formulera.

• Anonym (Va)

Är du säker ytlig att du inte ens kan vara vem med en person pga av hans utseende?

• Anonym (Va)
    Anonym (Va) skrev 2017-10-06 18:00:00 följande:

Är du säker ytlig att du inte ens kan vara vem med en person pga av hans utseende?

Är du så ytlig.. skulle det stå
  • Anonym (oj oj vad nu?)

Ja jag är nog tyvärr så ytlig. Som exempel kan jag t ex ta en snobbig finansman och en radikalfeminist med dreadlocks, en hårdrockare och en syntpoppare, en bohemisk poet med en överklasskvinna. Lite så även om det är extrema exempel.
    Stil och kläder, vilka kretsar man rör sig i,  som kanske inte framgått så mycket i våra diskussioner? Hur man lever och klär sig och så. Mycket viktigt för att man ska kunna utveckla djupare vänskap eller relationer som jag ser det. Inget ytligt med det alls tycker jag.
  • Canadasvensk

Klart man kan vara "ytlig", särskilt på dejting nivån. Inget fel med det!

Skulle använda en vit lögn och säga att jag dejtar en annan exlusivt.

• Anonym (fio)

Du kan ju säga sanningen, att han kan hitta en mycket bättre partner som inte är så jävla känslig för vem man känner sig "stolt" med. Många skulle säga att det är synd om killen, men förutom att hans tid har slösats så är han nog vinnaren i detta fall.

• Anonym (Va)
    Canadasvensk skrev 2017-10-06 18:15:55 följande:

Klart man kan vara "ytlig", särskilt på dejting nivån. Inget fel med det!

Skulle använda en vit lögn och säga att jag dejtar en annan exlusivt.

Dejta är väl en sak. Men enligt henne kan hon ju inte ens va vän med honom.
  • Anonym (A)
    Anonym (oj oj vad nu?) skrev 2017-10-06 18:10:05 följande:
    Ja jag är nog tyvärr så ytlig. Som exempel kan jag t ex ta en snobbig finansman och en radikalfeminist med dreadlocks, en hårdrockare och en syntpoppare, en bohemisk poet med en överklasskvinna. Lite så även om det är extrema exempel.
    Stil och kläder, vilka kretsar man rör sig i,  som kanske inte framgått så mycket i våra diskussioner? Hur man lever och klär sig och så. Mycket viktigt för att man ska kunna utveckla djupare vänskap eller relationer som jag ser det. Inget ytligt med det alls tycker jag.
    Visst är det ytligt, det är ju på ytan du (be)dömer andra.
    Deras egenskaper och beteenden verkar ointressant. Får människor med fel stil ens en chans att visa vilka dom är?
    När du begränsar dig så så är det till sist du som förlorar och riskerar att missa fantastiska människor i din omgivning som du antagligen inte ens ser. 
    Dina exempel tycker jag är fantastiska människor, såna gillar jag, för mig betyder det att det är människor som har tänkt till, själva valt och vågar gå sin egen väg.
    Precis såna människor som jag uppskattar. 

Annars håller jag med Anonym sig, i allt hen skriver.
    Så tänkte jag med, det är nog det snällaste sättet och ni  har ju ändå inte ens mötts så han överlever nog. 
  • Anonym (Lina)
    Håller med. Men säg det som nån ovanstående skrivit - att du träffat en annan eller att en gammal pojkvän plötsligt dykt upp i ditt liv igen. Allt annat vore fruktansvärt.
  • Anonym (Va)

Inte ytligt? Hur definerar du ytligt egentligen?

Enligt dig själv så har du ju pratat med honom som vän i flera månader, ni började gilla varandra som person, har mycket gemensamt och flirtar med varandra. Men så fort du fick se en bild på honom så kan du inte ens va vän med honom? Jo visst tusan är det ytligt.
Svar på tråden Han är verkligen inte min typ!