• Skrollan16

När fäster ägget

Någon som vet hur lång tid det tar innsn äggen fastnar efter äl? Jag hade glad gubbe på äl sönd o månd , kan befruktning skett redan sönd då? Eller borde det varit månd ef jag hade glad gubbe då oxå? Jag jar kort lutheal fas på 10 fastnar ägg fortare då?

• Svar på tråden När fäster ägget
  • Pimpinellan

Befruktningen sker inom ett dygn från det ägget lossnat. Embryot fäster tidigast 5 dagar efter äl och senast 7 dagar efter enligt läkare jag pratat med som jobbar med IVF. Eftersom du hade positivt äl-test även måndag skedde äl tidigast måndag kväll. När äl är närmare än 12 timmar visat testen negativt.

• Skrollan16

Tack för bra info väntan är så lång o man känner efter sååå. Hade positiv äl test idag o det är 5dagar till mens. Men borde ju inte ge utslag redan om äl va i måndags..spännande????

• alade
    Skrollan16 skrev 2017-10-06 23:56:01 följande:

Tack för bra info väntan är så lång o man känner efter sååå. Hade positiv äl test idag o det är 5dagar till mens. Men borde ju inte ge utslag redan om äl va i måndags..spännande????

För det första visar äl-test ofta positivt nära mens utan att man är gravid. Vill du veta om du är gravid bör du köpa graviditetstest istället. För det andra är det för tidigt att testa även om du skulle vara gravid.

Du kan testa från BIM men med tanke på din korta lutealfas är det nog bäst att köpa ett sånt test som visar tidigt. Rfsu har bra sådana! Jag hade själv lutealfas på 10 dagar tidigare och testade negativt på BIM med tidiga tester den gång jag blev gravid spontant.
Svar på tråden När fäster ägget