• Anonym (4år)

Vad ger/gör ni par på era års dagar..?!

Snart har jag och min man varit tillsammans i fyra år vilket känns stort och bra. Speciellt med snart två barn och en massa prövningar vi tagit oss igenom.

Inte lätt att "bli" familj precis.

Vi är inte ett par som kör valentine day eller som förväntar oss något bara för att så att göra/ge något till honom dem dagen är för mig mer för att lyfta fram betydelsen den dagen har för mig.

Och för att göra honom glad så klart.

Berätta om er själva eller ge förslag!

• Svar på tråden Vad ger/gör ni par på era års dagar..?!
  • Ugglefötter

Vi gör ingenting. Ingen brukar komma ihåg det. Men vi gillar att få barnvakt ett par gånger om året och gå på bio, teater eller konsert. Då tar vi en fika också och njuter av att få prata med varandra ostörda.

• Anonym (Många år)

Vi går ut och äter en fin middag på vår bröllopsdag. Gärna med ett glas champagne först.

• Platysma

Vi gör inget jättespännande men vi gör allti nåt! Vi brukar ge varandra en liten present och antingen äta en ovanligt fin middag, ta ett glas champagne, eller lite tårta. Min man är lite som ett barn och blir uppspelt mer än en vecka innan någon "speciell dag" så han påminner mig alltid.

• sextiotalist

Tittar på fyrverkerier och skålar i bubbel, varje år.

En god middag blir det också

• Anonym (4år)
    Erizajo skrev 2017-10-07 10:16:21 följande:

Inget typ säga grattis.

Haha bästa =)
  • Anonym (4år)

Kul, hoppas fler delar med sig. Lättsamt är absolut det bästa och gärna som en röd tråd genom hela förhållandet. Men ja...

vill gärna ha tips/idéer på just gåvor man kan ge till sin man..

• fjanten

Senaste årsdagen var jag höggravid med nummer två, och jagade en ettåring hela tiden - så då blev det inget. Året innan det var första barnet tolv dagar gammal, så det blev inget särskilt då heller

Nästa årsdag kommer vi ha suttit på ett flygplan i 36 timmar med en Tvååring och en snart Ettåring - så det blir nog inte mycket till firande då heller!

Men vår årsdag efter det, då jäklar!

• fjanten

Det är svårt att ge tips på presenter utan att veta desto mer om honom. Vad tycker han om? Läsa? Dansa? Spela fotboll? "Fin" mat?

• belletristik

jag ger personliga presenter, sånt jag vet han tycker om och gärna sånt som vi båda gillar. presenten blir så mkt bättre om jag själv är överförförtjust i den. ^_^

t ex en fin specialutgåva av en bok, inbunden med sidenband, som jag hittade på ett norskt antikvariat på nätet.. en bok han har pratat om att han skulke vilja läsa.

skriver alltid omsorgsfulla personliga brev när det är nån speciell dag. gör/köper fina kort som symboliserar nåt steg vi tagit tsm.

ett annat exempel är att han sagt att han skulle vilja se en älg, så då fick han en stor gosedjursälg i present nästa gång vi sågs.

vi gör ofta romantiska saker, typ candle light-dinner och bada fluffiga badkar, så att göra nånting extra romantisk på årsdag blir lite over the top. men om man inte brukar göra det, är årsdagen säkerligen en bra dag att börja :) barnvakt är en bra idé!

vill man fixa en enklare presenter kan du t ex skriva ut ett fint foto på er och rama in,

ge tillsammans med nåt godis/mat/film han gillar och berätta för honom hur mycket han betyder för dig?

• Postman

Vi har varit ett par 30+, har aldrig riktigt gjort nåt. När vi hade varit gifta i 25 år så bjöd vi ut barnen på restaurang. Det är nog enda gången.

Men visst vill ni göra nåt finns det ju massor, ge varandra presenter, laga någon god middag tillsammans, gå ut och ät, åk iväg någonstans. Som sagt finns massor för de som vill.

• Anonym (Mia)

Vi firar inte alltid årsdagar (graviditeter/spädbarn etc har kommit "ivägen") men när vi gör det eller firar födelsedagar skaffar vi barnvakt, går ut och äter middag samt sedan bio eller någon annan aktivitet.

• Anonym (ace)

Jag tror inte ens vi har någon "dag"... Vi kände varandra i sådär 8-10 år innan vi blev ett par, det var mer en långsam glidning än ett "Från och med idag är vi ett par"-ögonblick.

Så vi firar väl födelsedagar, jular, och när andan faller på. Vi tar en hotellnatt ett par ggr per år, köper små överraskningar till varandra lite då och då, och försöker allmänt sätta lite guldkant på tillvaron åt varandra. Laga extra god mat eller en efterrätt en vanlig tisdag t. ex.

Svar på tråden Vad ger/gör ni par på era års dagar..?!