• Anonym (Anonym)

Premetur- existentiell kris

Hej!

Jag har varit ofrivilligt barnlös i 10 år. Jag har gjort 7 inseminationer och 3 IVF:er. På min tredje IVF föddes ett barn i v 23. Jag är övertygad om att det inte går att förstå smärtan och det helvete man går igenom innan man varit i samma sits. Efter 19 dagar dog min kärlek.

Nu är jag minst sagt livrädd för att bli gravid. Tänk om detta händer igen? Tänk om barnet födds tidigt och blir allvarligt sjukt? Tänk om barnet födds tidigt och dör?

Jag är 36 år och de har inte hittat fel på mig eller barnet.

Hade ni gett upp eller kämpat för biologiska barn i min sits?

• Svar på tråden Premetur- existentiell kris
  • Zaxika

Hej, jag tror du hade extrem otur när ditt barn föddes så mycket för tidigt.

Man kan så klart aldrig veta, men risken att nästa graviditet skulle sluta likadant är nog väldigt låg.

Mest troligt så skulle beslutet om att kämpa vidare, medföra att du en vacker dag sitter där med din alldeles perfekta bebis i famnen. Och på något vis kanske det då faller på plats att det var värt den långa resan och kämpandet.

• Anonym (asdf)

Vad säger läkarna om risker?

• Anonym (M)

Nu kan man ABSOLUT inte jämföra vad du varit med om med min historia, och jag beklagar verkligen vad ni fått utstå <3

Jag var gravid sju gånger med alla blev missfall, varav ett sent. Ingen hittade något fel alls på oss. Jag råkade bli gravid igen oxh jag förutsatte att allt skulle gå åt helvete, men nu har jag en frisk, pigg, underbar son. Graviditeten var hemsk och full av oro men såfort han var här så var det ju sååå värt det.

Bara du kan veta vad du orkar och vill, kanske ska du landa ett tag innan ni vågar igen.

Svar på tråden Premetur- existentiell kris