LH värde
Kan Lh värderna som höjs vid ÄL och som ger postiva resultat på ÄL test även sitta i och ge utslag på ÄL test efter att man haft Ägglossning?
Kan Lh värderna som höjs vid ÄL och som ger postiva resultat på ÄL test även sitta i och ge utslag på ÄL test efter att man haft Ägglossning?
Nej. Men de kan ge utslag pga ökad nivå av andra hormoner tex progesteron/östrogen innan mens och hCG vid graviditet. Ägglossningstest kan inte känna skillnad på olika hormoner.
Oki då vet jag! Men då kanske du skulle kunna svara på en fråga,jag har tagit ägglossning test nu från mån-lördag och alla har visat jätte postivt, (clearblue)
Vad är dw för fel på mig? Har de med att jag nu denna månaden inte ätit pp?
Testat dig för graviditet?
Ja igår, gjorde ett clearblue grav test som visade neg,sen efter en liten stund kollade jag lite nogrannare och tyckte mig tyda ett svagt streck över minus,som kunde visa sig va eTT plus,va så osäker så gjorde ett test till från testlagret och de visade neg!
Jag är så fundersam vad som gör att jag få så många post ÄL test på rad, sen får man ett osäkert plus gravtest och sen ett neg,vet inte vad jag ska tro! Hjälp?
Vet du när du hade äl?
LH kan vara högt flera dagar innan ägget släpper. För en del åtminstone vad jag har läst. Men det blir ju problematiskt för man leter ju efter den där toppen på LH så att man ska kunna se att ägget ska släppa. Men efter äl så ska LH dippa snabbt.
Jag trodde förresten att det var LH och hcg som testet inte gjorde någon skillnad på, känner den av andra hormoner också?