• Anonym (merlöd)

Grannen spelar saxofon klockan 7 varje onsdag!!!!!

Börjar bli så sjukt trött på min granne. Varje onsdag klockan sju drar han igång sin saxofon. Det låter så jävla illa. Bummar i hela huset och inte fan är det vackert heller. Spelar fel var å varannan ton. Blir så sjukt less. Har bankat i golvet men inget händer..... Han är typ två meter lång och biff så vågar inte ringa på. Hyresvärden sa att man får lov att acceptera ljud i en lägenhet. Vad ska man göra?????

• Svar på tråden Grannen spelar saxofon klockan 7 varje onsdag!!!!!
  • Anonym (6)

Börja med ett eget instrument, spela Xylofon varje Fredagsmorgon, eller varför inte Bongotrummor på Måndagar? Kanske en klarinett?

• bastardized

Saxofon är jävulens påfund, finns inget instrument som låter så illa och de som spelar på skiten är alltid töntar. Klaga hos störningsjouren och få fanskapet vräkt.

• XEmmabus

Lägg en snäll lapp i hans brevlåda att du önskar att han inte börjar spela redan kl 07.00

Han hör nog inte att du bankar när han väl satt igång med spelandet. Eller så tycker han det är praktiskt att grannen passar på att renovera precis när han spelar..haha.

Jag röstar för en snäll lapp. Du kan väl börja så i alla fall.

• Anonym (6)
    bastardized skrev 2017-10-07 21:49:57 följande:

Saxofon är jävulens påfund, finns inget instrument som låter så illa och de som spelar på skiten är alltid töntar. Klaga hos störningsjouren och få fanskapet vräkt.

Här är en som INTE håller med dig.

• Anonym (Humm)
    Anonym (merlöd) skrev 2017-10-07 21:45:45 följande:

Börjar bli så sjukt trött på min granne. Varje onsdag klockan sju drar han igång sin saxofon. Det låter så jävla illa. Bummar i hela huset och inte fan är det vackert heller. Spelar fel var å varannan ton. Blir så sjukt less. Har bankat i golvet men inget händer..... Han är typ två meter lång och biff så vågar inte ringa på. Hyresvärden sa att man får lov att acceptera ljud i en lägenhet. Vad ska man göra?????

Klockan sju.. är det 07 eller 19?
  • NKmamma

Hitta en gemenskap i musiken.
    Få tag på en didgeridoo (stavning?) 

• Anonym (jj)

Ta reda på telefonnummer. Ring varje morgon han sätter igång.

• Anonym (Mel)

Man borde va tvungen att gå till någon lokal för att öva. Spela instrument i lägenhet kan inte va så poppis och även skämmigt, pinsamt att andra ska störas av att man tränar lite halvkasst. Vissa lägenheter är ju extremt lyhörda..

• EnAnonumius
    Anonym (merlöd) skrev 2017-10-07 21:45:45 följande:
    Det är enkelt. När det inte hjälpte att klaga hos hyresvärden så skaffa in en säckpipa och börja lira på den när han börja på sin sax. Kom ihåg en ouppvärmd säckpippa låter hemskt. Det tar en halvtimme att värma upp den. Så jag rekommenderar att du aldrig värmer upp pipan när du skall hämnas på din granne. För bästa effekt så ställ dig utanför hans dörr och spela. Flört

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Daniel)

Om det nu bara är kl 7 varje onsdag så skulle jag gilla läget.

Du vet när du får höra oljudet vilket är en stor fördel.

• Gizmo

Om det är så att du har jobbat natt och precis ska gå och lägga dig kl. 07.00, då kan du klaga. Men annars är det bara att bita i det sura äpplet! 

Hur länge spelar han? Testa öronproppar eller hörselskydd. 

• Anonym (H)
    Anonym (Daniel) skrev 2017-10-08 01:57:10 följande:
    Om det nu bara är kl 7 varje onsdag så skulle jag gilla läget.

Du vet när du får höra oljudet vilket är en stor fördel.
    Håller med
  • Tara Xein

Är det bara en gång i veckan, se till att vara någon annanstans om det känns jobbigt.

Svar på tråden Grannen spelar saxofon klockan 7 varje onsdag!!!!!