• Skogsblomma1

    Gravidkläder - era bästa tips!

    Har just varit igenom min första graviditet och måste säga att jag tyckte det här med gravidkläder var riktigt svårt! Det känns så onödigt att köpa kläder för en så kort period och vår son kom dessutom 6 veckor för tidigt..

    Jag håller på med en undersökning om gravidkläder som ni jättegärna får fylla i på länken nedan:

    sv.surveymonkey.com/r/H7ZQQLN

    Hur gjorde ni med gravidkläder? Hade ni samma kläder första och andra (och tredje) graviditeten? Har ni haft samma gravidkläder som amningskläder?

  • Svar på tråden Gravidkläder - era bästa tips!
  • Carambolan

    Svarade i formuläret om gravidkläder. Men angående amningskläder: nej. Första dagarna efter förlossningen har jag nog haft gravidkläderna kvar, men så fort degmagen är borta är det ju inte så kul att gå runt med tröjor som hänger som en säck över magen. Har verkligen inte fattat varför man vill kombinera gravid- och amningskläder. Köper hellre välsittande amningskläder som har så diskret amningsfunktion att jag kan fortsätta använda dem som vanliga kläder efteråt, typ enkla linnen med knäppen vid axelbanden.

  • Skogsblomma1

    Tack för det! :) Jag har haft olika gravid och amningskläder men det var först efter graviditeten jag förstod att vissa kläder gick att kombinera! Ett tag tyckte jag det var synd men det kanske är som du säger, att kläderna blir uttänjda. Kunde du behålla din vanliga stil under graviditeten?

  • GAndrea

    Jag köpte byxor och lite tröjor som var just för gravida. Sen är min stil inte så åtsittande, med mycket klänningar och skjortor. Gärna skjorta över klänning och skjortorna kan ju vara uppknäppta. Så jag hade mycket av min vanliga garderob långt in i mån 8.

    På mitt jobb har vi uniform så jag behövde ganska lite kläderunder första graviditeten, värre blir det nu när jag är föräldraledig och gravid.

Svar på tråden Gravidkläder - era bästa tips!