• Anonym (Confusedtjej)

Träffar en kille med två barn..

Jag träffar en kille som jag känt i 10 år, det bara klickade för oss helt plötsligt, hade aldrig sett han på detta vis tidigare. Tycker om honom väldigt mycket men jag kampas med några dilemman...

Han har två barn sedan tidigare, ett barn kom från ett one night stand och de var aldrig tillsammans efter det. Ett barn kommer från en annan tjej han nyss börjat träffa och hon ?råkade? bli gravid. Han ville inte ha något av barnen och försökte diskutera sig till abort utan att det gick.

Jag har inga barn men jag vill väldigt gärna ha. Jag har svårt att acceptera faktum att han redan varit med om en förlossning (den första fick han aldrig vara med på förrän barnet va 2år) och redan gått igenom hela graviditeten med någon. Killen stannade med den andra tjejen för att han trodde att ingen skulle kunna tänka sig ha en kille med två barn från olika mammor, för att han skulle ha ?någon?. Det går bra när jag umgås med honom men tanken på hans barn får mig att tänka på att det inte känns lika speciellt om vi skulle skaffa barn tillsammans när han redan upplevt allt. (Han stannade med henne tills barnet var tre)

Känner mycket för denna kille, verkligen. Men dilemmat står kvar, innan man ger sig ut på djupt vatten liksom... han har sagt att han gärna vill ha barn med mig och att han aldrig velat förrän nu.

Någon där ute som varit i liknande siTs och kan ge mig lite synpunkter?? Hur fungerade det för er??

• Svar på tråden Träffar en kille med två barn..
  • Anonym (Mamma mu)

Finns ju kvinnor också som har barn med fler än en man. Känner en kvinna som har barn med tre olika,den senare har hon varit gift med i 20 år. Ibland skiter sig livet för att sedan vända. Så mitt råd är att du låter detta ta tid,ha kommunikation med din kille och se med tiden hur ni känner. Skulle också råda att ni lever sambos ett tag med barnen och allt så du går en indikation över hur ni fungerar tillsammans med barn och vardagsliv.

• Anonym (Mamma mu)
    Anonym (Mamma mu) skrev 2017-10-08 09:52:03 följande:

Finns ju kvinnor också som har barn med fler än en man. Känner en kvinna som har barn med tre olika,den senare har hon varit gift med i 20 år. Ibland skiter sig livet för att sedan vända. Så mitt råd är att du låter detta ta tid,ha kommunikation med din kille och se med tiden hur ni känner. Skulle också råda att ni lever sambos ett tag med barnen och allt så du går en indikation över hur ni fungerar tillsammans med barn och vardagsliv.

PS. Denna kvinna är ingen "white trasch"...ifall det skulle ha någon betydelse. Högt utbildad med hus och allt. Oturen drabbar alla oavsett status.
  • Anonym (Jess)

Jag har två barn sedan tidigare, dock bara med en pappa. Det gör inte på något sätt upplevelsen mindre att ha fler barn, det är en enorm upplevelse oavsett om man delat den med någon innan. Det skulle med andra ord knappast vara något mindre att skaffa barn med min nuvarande bara för att jag redan gjort det tidigare. Om du jämför det med andra saker, tex om du haft sex förut gör det då upplevelsen mindre när du jag sex nästa gång? Eller om du ätit riktigt god mat, är upplevelsen då mindre nästa gång du äter riktigt god mat? Förmodligen inte. Så i den aspekten ser jag över huvud taget ingen anledning till oro. Dock skulle jag oroa mig över att han RÅKAT få barn två gånger. Det tyder ju på oförmåga att ta ansvar och lära sig av sina erfarenheter. Även att han inte var delaktig i ena barnets liv förrän efter två år hade jag ställt mig mycket kritisk till. Det går inte att skylla på att mamman inte tillåter en relation till barnet för det är inget man som mamma kan bestämma och om han ville vara delaktig hade han fått hjälp med det om mamman motsatte sig. Även att han valde att leva ihop med den andra mamman trots att han "inte ville" hade fått mig att dra öronen åt mig. Med andra ord ser jag många orsaker till oro men att han genomgått förlossning och småbarnsår med någon annan är inte en av dem.

• Ess
    Anonym (Mamma mu) skrev 2017-10-08 09:54:29 följande:
    PS. Denna kvinna är ingen "white trasch"...ifall det skulle ha någon betydelse. Högt utbildad med hus och allt. Oturen drabbar alla oavsett status.
    Utbildning, hus osv spelar noll roll. 
    Att få ihop vardag och semester med en som bara har barn med en person är tillräckligt svårt, är det sen fler kockar om soppan så är det lättare att skita i det och dra fortare än kvickt.
  • Anonym (mmmp)

Det handlar väl om killens beteende tycker jag, inte att tjejerna behöll barnen? Han ville eg inte ha något av barnen skriver du, inte jättebra satsa på den killen då om du själv väldigt gärna vill ha barn. 

TS, du verkar mest haka upp dig på att han varit med om en graviditet och förlossning tidigare men du "glömmer bort/ignorerar" det jag skrev ovan.

• Entie90

Hej jag lever ihop med min sambo som har två barn. En på snart 11 och en på 12. Det är inte alltid lätt men det är så värt om du verkligen vill vara med honom. Min sambo är den han är tack vare sina barn. Och jag önskar inte att han inte skulle ha några. Han är världens bästa pappa. Då tjejen även har en sjukdom. Så tålamod krävs. Jag är faktiskt gravid nu med mitt första och hans tredje :) Och jag kan lova dig att det är lika speciellt varje gång man får barn. Så du behöver inte oroa dig att han redan gjort det där. Jag känner mer trygghet ist. Är han värd att kämpa för så kommer det bara rulla på.. :)

Svar på tråden Träffar en kille med två barn..