• Smirno­ffski
    Äldre 8 Oct 14:57
    3680 visningar
    9 svar
    9
    3680

    Värsta låtarna som spelas på radio idag?

    Hej!

    Jag lyssnar oftast på P4 eller P3 SR, det är långt ifrån de bästa kanalerna, men de bästa jag kan få in. De har iallafall mer blandning på sin musik än exempelvis RixFM som man nästan vill avsluta livet när man lyssnar på. Och även om programledarna ofta ska tjata om sina privatliv trots att ingen vettig människa bryr sig så är det bättre än flabbandet på MixMegapol.

    Men trots att P4 och P3 är okej, så finns det en del låtar de spelar ofta som jag verkligen ogillar, sådana låtar som man önskar aldrig kom till. Här är några av dem:

    Kamferdrops (Cancerdrops?) - Jag trodde änglarna fanns. Vet inte vad man ska säga om denna låten, framförallt låter de som sjunger förjävligt, låter som fulla norrmän med social fobi som ligger i ett hörn och mumlar för sig själv. Jag gillar inte Kikki Danielsson, men om detta är hennes låt från början tycker jag verkligen synd om henne. En av få låtar jag faktistk hellre stänger av radion än att jag lyssnar på den.

    Luis Fonsi (+ några till) - Despacito. Ja en sommarplåga är alltid en sommarplåga, men den här låten var ju aldrig bra till att börja med. Tråkiga artister och en text som ingen bryr sig om. Efter ett tag sjunger någon i låten vars röst låter som han gjort i byxan. Förstår inte alls tjusningen med denna.

    Sam Smith - Stay with me. Ja denna spelas väl inte så mycket längre, men ville ändå få med den. Sam Smith med sin fejkgnällröst och tråkiga text, håller han på att sjunga sådär och vara patetisk på det viset kommer knappast någon att vilja stanna. Sen förstår jag inte kören i bakgrunden på denna låt, de sjunger ju jättefalskt?! Tog Sam Smith med lite släkt och vänner som inte kunde sjunga för sitt liv, bara för att vara snäll?

    Nåväl, det var några av de vanligt spelade låtar som jag har väldigt svårt för, vilka är era?

  • Svar på tråden Värsta låtarna som spelas på radio idag?
  • Stårsc­han
    Äldre 9 Oct 08:43
    #1

    Jag känner mig hopplöst efter. På grund av puerila och skräniga programledare i synnerhet, och tråkig musik i allmänhet så är det rätt många år sedan jag slutade lyssna på radio på dagarna. Den enda låt jag känner igen av dem du nämner är Despacito. Den blev tillräckligt mycket av en sommarplåga för att nå hela vägen fram till mig. Moderna låtar är ju så intetsägande och tråkiga. Jag försöker ibland, för jag VILL hålla mig à jour, men det är helt enkelt inte värt besväret.

  • Äldre 9 Oct 09:46
    #2

    Är på Stårschans linje, men har radion på när jag springer.
    Despacito var aldrig bra och nu är jag verkligen döless på den.
    Likaså de där norrmännen som nu kapat Afzelius Tusen bitar. Gah!

  • Efraim Barkbi­t
    Äldre 9 Oct 09:53
    #3

    Jag har oftast P1 på om jag jobbar hemifrån. Vill jag ha musik så blir det dansk P2 eller svensk P3. Måste säga att det är vilsamt och blir en bra mix när man jobbar.

  • Smirno­ffski
    Äldre 9 Oct 15:12
    #4
    Duckan skrev 2017-10-09 09:46:52 följande:

    Är på Stårschans linje, men har radion på när jag springer.
    Despacito var aldrig bra och nu är jag verkligen döless på den.
    Likaså de där norrmännen som nu kapat Afzelius Tusen bitar. Gah!


    Haha ja det är samma som förstörd Kicky Danielssons låt, Cancerdrops. De sjunger ju inte ens, de mumlar på en ful dialekt.
  • Äldre 9 Oct 15:16
    #5

    Ts, jag precis, samma som med Kikkis låt. Hemsk.

  • Äldre 30 Apr 10:32
    #6

    Det verkar som att det har kommit en ny låt som låter som Änglarna Smirno­ffski! Trodde först det var Kamferdrops som spelades men så visade det sig vara en cover på Ted Gärdestads "För kärlekens skull".. Ska se om jag hittar länken till spotify. Lovar att denna komma spelas sönder på samma sätt som Kamferdrops gjorde.......

  • Äldre 30 Apr 10:32
    #7

    Här är den, nya Kamferdrops:

    open.spotify.com/track/4yD9tTs66Ni8YC33xaGG2X

  • Sun 4 Jul 2021 17:49
    #8
    Honeyblomma skrev 2018-04-30 10:32:49 följande:

    Här är den, nya Kamferdrops:

    open.spotify.com/track/4yD9tTs66Ni8YC33xaGG2X


    Hemskt. Och vad snab du var på att svaras? ;)
  • Tue 6 Jul 2021 20:27
    #9
    Honeyblomma skrev 2018-04-30 10:32:49 följande:
    Här är den, nya Kamferdrops:

    open.spotify.com/track/4yD9tTs66Ni8YC33xaGG2X...
    Inget vidare
Svar på tråden Värsta låtarna som spelas på radio idag?