• Swisss8988

    Gravid eller ej?!

    Hej!

    Jag är ganska orolig om jag kan vara gravid och vill gärna höra om ni känner igen er med de jag beskriver.

    Min mens är sen lite mer en 1 vecka och jag har en regelbunden cykel på cirka 18-21 dagar och blöder runt 5-6 dagar då.

    Dom senaste 2 veckorna har jag mått jätte konstig och börjar bli orolig:/ Jag har mått väldigt illa säkeskillt på morgonen,haft väldigt svullen mage som spänner sig mer på kvällarna, konstant turstig (torr i munnen) och kissar mer än vanligt. Har också varit öm om brösten och särskilt bröstvårtorna.

    Jag skulle fått min mens den 3/10 och den 6/10 fick jag en jätte liten ljusrosa flytning i trosan som sedan försvann under en timme och kom inte tillbaka på hela dagen.

    Den 7/10 fick jag en liten blödning som var ljusbrun osen va de inget mer den dagen heller.

    Och sen idag fick jag samma... undrar om detta kan vara en nibblödning??? Brukar ha ganska kraftig mens men har bara fått buksmärtor den senaste veckan men ingen riktig mens?!

    Tog ett grav test 2/10 som visade neggatigt samt idag den 8/10 som också var neggativt men kanske va de för tidigt? Isf när ska jag ta Nästa om jag nu fick en nibblödning?

    Skulle vara jätte tacksam för svar, då jag är jätte orolig kring detta då jag inte har planerat att skaffa barn.

  • Svar på tråden Gravid eller ej?!
  • Estor

    Borde bara positivt om mensen är 1v sen. Men testa om några dagar igen om mensen inte kommit :)

  • Anonym (Hej hopp)

    Om den var 1 vecka sen när du skrev tråden, 8 oktober, så borde ett test visa gravid nu.

    Och har du en cykel på 18 dagar från mensens första dag till nästa mens första dag? Låter väldigt kort isf!

  • Swisss8988

    Detta test är från idag!

    Hade ägglossning cirka den 28/29 och det har gått ett tag nu. Mina bröst har varit jätte ömma samt mina nippels. Mina blodådror på brösten har även blivit mer synliga.

    Nu till frågan ser jag possitivt Eller är det ett spökstreck ??

    Jag ska få mens ungefär nästa vecka enligt min menskalender:/

  • Johannana

    Kan vara positivt men jag tycker att det är svårt att avgöra på bild. Jag hade väntat två-tre dagar och sedan testat igen (förutsatt att mensen inte dyker upp) kanske med digitalt istället då de är tydligare och inte kan analyseras så som strecken kan :) Kan ju vara så att din kropp hoppade över ägglossning denna månaden och att det är anledning till att mensen inte kommer.

  • Swisss8988
    Johannana skrev 2017-11-09 18:39:44 följande:

    Kan vara positivt men jag tycker att det är svårt att avgöra på bild. Jag hade väntat två-tre dagar och sedan testat igen (förutsatt att mensen inte dyker upp) kanske med digitalt istället då de är tydligare och inte kan analyseras så som strecken kan :) Kan ju vara så att din kropp hoppade över ägglossning denna månaden och att det är anledning till att mensen inte kommer.


    Tack för responsen men är säker att jag hade ägglossning denna månad ungefär den 28 eller 29 october. Får som sagt testa igen men menar du med clear blue digital eller med veckorna??

    Kram
  • Swisss8988
    Moorii skrev 2017-11-09 17:50:47 följande:

    Tycker det ser positivt ut! :)


    Skönt att inte bara jag ser då???? tack för snabbt svar!
  • Johannana
    Swisss8988 skrev 2017-11-09 19:54:52 följande:

    Tack för responsen men är säker att jag hade ägglossning denna månad ungefär den 28 eller 29 october. Får som sagt testa igen men menar du med clear blue digital eller med veckorna??

    Kram


    Ja precis, ClearBlue Digital. Då svarar den ju bara ?Gravid? eller ?Inte gravid? :) Så slipper man fundera över strecken :)
  • Swisss8988
    Johannana skrev 2017-11-09 20:07:54 följande:

    Ja precis, ClearBlue Digital. Då svarar den ju bara ?Gravid? eller ?Inte gravid? :) Så slipper man fundera över strecken :)


    Precis får köpa ett test :)
Svar på tråden Gravid eller ej?!