• Anniie

Fosterrörelser

Är gravid i vecka 17 med mitt första barn, inbillar mig att jag kan känns små små "puffar" från bebisen om jag trycker lite på magen och ligger i ett tyst lugnt rum. När kände ni fosterrörelserna för första gången med första barnet? Väntar ivrigt på dom första fosterrörelserna och att även sambon ska kunna få känna dom :D

• Svar på tråden Fosterrörelser
  • meicc

Första barnet hade jag moderkakan i bakvägg och kände v 17 tydligt, andra barnet moderkaka i framvägg så kände jag i vecka 18. I vecka 19 så såg man tydliga sparkar på utsidan. Det är häftigt! Hoppas din partner får känna snart!

• Anonym191

Är också gravid med vårt första barn, nu i vecka 21. Redan i vecka 17-18 började jag känna av små små puffar där inifrån, men vågade inte riktigt tro att det var hon utan avfärdade det lite som gaser nu däremot vet jag att det visst var hon som levde loppan där inne, nu i vecka 21 sprattlar hon mer än hon är stilla och sambon kan känna det också! Sparkarna nu känns ungefär som då i vecka 17-18 men starkare och mer konkreta, inte lika diffusa jag tror absolut det är lill*n du känner där inne, visst är det underbart?

• svartafåret

Första kände jag i vecka 16 , andra minns jag inte och nu tredje har jag precis börjat känna lite smått i vecka 19

• Krusbärskompott

Idag! Helt 100% säkert!

Har haft lite oklart fladder innan, men nu var det volter där inne!

I v19+6 idag så kanske lite sent men jag har en stadig moderkaka i hela framväggen. Känns inget utanpå än.

Å så härligt glad jag blev nu!

• Daniella2

Är gravid v.33 nu och första barnet.

Jag började känna "buffar" väldigt lätt redan i v. 14 och starkare sparkar i v. 18 och i v. 20 kunde man även se utanpå. Så kan absolut vara bebis du känner!

Fortsatt lycka till i graviditeten! :)

Svar på tråden Fosterrörelser