• Anonym (Orolig)

Orolig

Jag fick min "mens" den 30/9 2 dagar innan testa jag negativt. Den var som vanligt riklig med typ mörka blodiga slemklumpar alltså en normal mens som jag brukar, dock vara den knappt 4 dagar o jag hade knappt någon mensvärk. Eftersom jag fortfarande direkt efter den sluta i onsdags hade mkt flytningar o molvärk i magen o ökad pms så gick jag i tankarna att de kanske inte var mens så tog ett test nu på morgonen och det var positivt, inte lika starka streck men man ser ju klart och tydligt att det är 2 streck o de kom direkt på stickan. har typ som växtvärk i magen o rygg o de sticker lite i ena bröstet annars inga symtom dock började jag blöda lite nu :( är orolig att det är missfall eller att jag hade det i förra veckan men då borde väl symtomen försvinna? Någon som kan lugna mig? :(

• Svar på tråden Orolig
  • LFF

Vilken vecka skulle du vara i om du var gravid? Det kan vara så att du varit gravid med tvillingar men att den ena stötts ut. Det kan också vara som så att du fick ut en del i slutet av september men att inte allt kommit ut.

Det jag skulle göra är att kontakta närmaste gynekologmottagning eller kvinnoklinik och be om att få ett ultraljud för att kontrollera om det finns ett levande foster där eller vad som hänt. 

Svar på tråden Orolig