• Äldre 9 Oct 12:12
    1817 visningar
    3 svar
    3
    1817

    Barn i rullstol

    Fråga: Ni som har barn stora som små som sitter i rullstol och inte kan gå alls själv har de kunnat / kan de krypa???

    Jag har en på 10 år som kunde krypa men inte nu mer . Hon är helt rullstolsbunden. Sen har jag en på 18 mån som inte går men kryper . Finns finderingar på att hon och stora syster har samma problem va de nu är för vi har inte fått några svar på något

    Många omkring mig tänker att vår 18 mån är handikappad. Att vi har något genetiskt som de ej hittar.

  • Svar på tråden Barn i rullstol
  • Äldre 9 Oct 16:53
    #1

    Hur är det med liten då, kan hen stå och gå längs möbler? Isådana fall skulle jag inte oroa mig alls.
    Men om barnet aldrig ställer sig upp självmant och försöker ta sig fram eller gå när ni håller i händerna skulle jag nog ringa till bvc och höra vad de har för tankar.

    Men sedan måste man även ha i tanke att inga barn är den andre lik. Vissa barn har inte intresset att ställa sig upp och gå men sedan helt plötsligt så gör de det.

  • Äldre 9 Oct 17:17
    #2
    legomum skrev 2017-10-09 16:53:18 följande:

    Hur är det med liten då, kan hen stå och gå längs möbler? Isådana fall skulle jag inte oroa mig alls.

    Men om barnet aldrig ställer sig upp självmant och försöker ta sig fram eller gå när ni håller i händerna skulle jag nog ringa till bvc och höra vad de har för tankar.

    Men sedan måste man även ha i tanke att inga barn är den andre lik. Vissa barn har inte intresset att ställa sig upp och gå men sedan helt plötsligt så gör de det.


    Hon går runt möbler på tå. Ställer sig upp men även stora tjejen gjorde detta. Sen försvann de så de tror hon har progressiv hjärnsjukdom som gör att hon blir värre o värre. . Lill tjejen kan heller varken prata eller jollra bygga klossar klappa händer och leker inte utan bara stoppar sakerna i munnen lyssnar heller ej till sitt namn.
  • Äldre 9 Oct 17:19
    #3

    Lilla tjejen kan peka tittar på saker jag pekar på och har fin ögonkontakt

Svar på tråden Barn i rullstol