Höstblåsor!! Hjälp
Sonen på 2 år (26 mån) har fått höstblåsor. Först trodde vi vattkoppor men läkaren via Kry appen sa höstblåsor och jag håller med. Kollat på bilder. Ser ut som höstblåsor.
Fått runt munnen, skinkorna, baksida lår och fram. Knä. Fötter! Får ont när han går. Händer och lite på armar. Inget på mage/rygg (än?!). Haft det sedan söndag. Nu tycker jag de börjar torka. Men märkte då att en del av dom blivit typ svarta. På benen. Inte ansikte eller rumpa.
Blir det så när de torkar ut?
Tänkte först att det kanske är ludd från kläderna som satt sig men är kvar även när jag tvättat.
Brukar de bli så??? Blir fundersam... tänkte ringa läkaren igen och fråga. Han fick även en medicin utskriven som ska lindra klådan. Oral lösning. Minns inte vad den heter nu.
Har någon tips på hur man kan lindra?? Inget verkar hjälpa. Igår natt sov han INGENTING. sparkade o hade sig för att de klia så mkt antar jag. I natt sov han till slut efter att ha gråtit och sparkat till 2 pp natten. Lägger på kylbalsam och duschar av honom med tvål o vatten varje dag och baddar torrt.
Usch! Trodde höstblåsor var milda jämfört med vattkoppor. Det har han inte haft än förvisso men jag har ju och minns att de kliade förvisso men inte att det blev sån mängd och så ont!! lägger med en bild.