Samtalshjälp
Jag har under en period känt att jag inte mår bra. Känner av många typiska Sk stressrelaterade symptom samtidigt som jag lätt blir väldigt nedstämd. Samtidigt så är jag stundvis fullständigt normal. Jag funderar mycket på saker som varit. Som tex konflikt och utfrysning som jag utsattes för på mitt gamla jobb. Har stundvis enormt dåligt självförtroende och självkänsla. Känner att jag behöver hjälp med att bygga upp dessa. Jag behöver hjälp med att gå vidare. Våga. Har ständigt skuldkänslor gentemot barnen att jag inte räcker till. Och att jag ringer min gamle dementa mamma alltför sällan. Än så länge är hon med rätt bra, men med demens så finna det ju enbart en väg... Hon bor långt ifrån mig så jag kan inte träffa henne så ofta. Ringer gör jag sällan då trots att jag älskar min mamma så drar hon mycket energi av mig. Energi som jag inte känner att jag har. Känner mig otillräcklig. Och ovärdig som dotter.
Jag söker hela tiden tröst i shopping och att skaffa nya saker. Jag tror inte att någon egentligen kan ana vad handlandet innebär för mig då jag rätt så väl lyckas hålla mig till de gränser som är satta och det jag handlar är något som behöver.
Jag har insett att jag behöver hjälp, behöver prata med någon. Men vart vänder man sig? VC känns inte rätt för så dåligt mår jag ju inte och det är ju inte så att det kryllar av sådan kompetens och att då ta tid från någon annan... Det är lite så att jag funderar på om jag skulle kunna vara mitt inne i en livskris. Jag har passerat 40. Så åldern stämmer rätt bra.
Jag tänkte kolla lite privata alternativ. Om det kostar så kan det vara värt det om jag känner att jag får rätt hjälp för att finna rätt igen, komma in på banan... Men vart vänder man sig? Psykolog? Beteendevetare? Kurator? Livscoach? Det finns så många olika titlar och roller och figurer, men hur ska man veta vem som är inom rätt profession? Jag vet inte!
Så, vad vill jag ned dertta? Jo, hitta en bolllplank, hitta rätt, få bra hjälp att hitta balans i mitt liv. Få rätt guidning. Ochvkanske även konkreta tips på rätt instans/person som jag kan ta till hjälp. Person/instans i Göteborg