• Esme

Brösten ömmar inte - fler?

Mina bröst har aldrig varit så där jätteömma under min graviditet, men har ändå känt att dom känts varmare och tyngre och bröstvårtorna lite ömma, men nu sen ett par veckor tillbaks känner jag ingenting. Nån mer som har det så här eller haft det så? Är i vecka 15.
    Tacksam för svar!

• Svar på tråden Brösten ömmar inte - fler?
  • Niquilota

Mina var hyperömma från dag 1. En dag i v 10 slutade de plötsligt att ömma. Tvärt! Helläskigt, jag trodde något var galet, men det var det ju inte. Efter det har de inte ömmat, däremot sticker det hemskt i bröstvårtorna när mjölken rinner till (eller vad det nu är som händer, det kommer mjölk efteråt i alla fall).

Tror inte att du behöver oroa dig för det. Den perioden du är i nu är också en period då det inte känns så mycket att man är gravid, så passa på och njut!!

Annika, v 36

• lillefrejen

Jag hade också ömma bröst men sen för några veckor sen slutade de ömma helt. Trodde också att nåt var fel men det är nog som de ska.

• Susanne P

Fullt normalt, det kan komma och gå hela tiden...
    Mina bröst var som tonårs tuttar (ömma och stenhårda) i början fram till vecka 10.
    Nu i vecka 22+4 är det bara bröstvårtorna som är ömma...

• Vilda

Precis samma sak för mig. Känns väldigt oroande men samtidigt skönt att man inte verkar vara ensam om den känslan. Kanske växer dem till mer i början eller så?

• MayaPiraya

det är bara vårtorna på mig som är lite ömma, o då bara när man nyper i dom, o hur ofta gör man det?
    den enda skillnaden är att dom känns lika kompakta o tunga som två genomblöta mjölpaket :(

• Esme

Tack för era svar! Är nog extra orolig för när vi var på vul för ca 3 veckor sedan såg vi att bara en av våra tvillingar levde. Den som levde och verkade må bra var i vecka 12+3. Den andra 8+4. Har lite svårt att sluta oroa mig nu och allt känns som "tecken" på att något kanske är fel. Men det är väl gravhormonerna som spökar.... Allt är säkert bra därinne.

• Tina E

Jag kan bara tala om att jag är i v 32 och ALDRIG under graviditeten haft ont i brösten! Man får vara glad för det lilla...

• Esme

Tack Tina E! Känns lite lugnare nu.

• jesslin

Mina slutade ömma runt v 12-13, och nu är de bara ömma om man trycker hårt på dem. V 32.

• Esme

Tack Jesslin! Hoppas du haft en bra dag idag!

• Rookie

Jag är i V39 och mina har inte ömmat en enda gång sen jag vart gravid, jag har varit gravid vid ett tidigare tillfälle oxå, det blev aldrig nått, emn den gången hade jag jätte ont, så oroa dig inte.

• Zocute

Minns att det gick lite upp å ner runt den tiden...
    Men nu har de inte vart ömma sen v 20 typ....

/L (v.32)

Svar på tråden Brösten ömmar inte - fler?