• Cadencee

Snarkar

Har varit tillsammans med min särbo i snart 6 månader och till årsskiftet flyttar vi ihop. Han är van vid att sova och äta själv. Jag snarkar dessutom (tydligen jättehögt) och han har svårt att sova pga det men också har han svårt att slappna av när jag ligger i sängen då han som sagt vant sig vid att sova själv. Han har haft receptbelagda insomningstabletter förr och han har nyligen (innan vi träffades) vant sig av med öronproppar. Jag har provat snarkspray i svalget utan resultat. Det är snarkande som är det stora problemet. Jag snarkar tydligen trots att jag är vaken och jag märker alltså inte av detta. Har ni några tips? Just nu lägger jag mig i soffan eller någon av barnens sängar om vi är barnfria och sover ett par timmar så han får somna sen går jag och lägger mig i gemensamma sängen igen. När han väl somnat störs han alltså inte av mina snarkningar

• Svar på tråden Snarkar
  • Cadencee

Sova och VARA själv ska det vara. Inte äta xD

• Lena

Är du normalviktig och tränar? Övervikt och att vara otränad förvärrar snarkningar

• Cadencee
    Lena skrev 2017-10-11 19:26:59 följande:

Är du normalviktig och tränar? Övervikt och att vara otränad förvärrar snarkningar

Ett par kilo men har aldrig haft problem med det innan. Visserligen tränar jag inte längre men det är för att jag inte kan eller hinner just nu då jag är ensamstående med två små.
  • Anonym (S)

Jag är som din kille (fast kvinna) .. problem med sömn.. sover helst i separata sovrum med dem jag vart tillsammans med. (Då alla män snarkat! Förlåt men varför snarkar alla?/ jag gör det ej lol) Ibland har det funkat med sömntablett bredvid personen med resultat av dålig sömn.

En sak jag vet är att helst inte sova på rygg då man mer ofta snarkar på det sättet och även högre. Övervikt, verkar också kunna vara en anledning. På apoteket verkar det också finnas produkter tex en liten sak som ska vidga näsborrarna, och några andra saker.

Jag har också hört att vissa som snarkar har ngt i svalget, tror det är vissa muskler som slappnar av och åker bakåt och vibrerara då vid andning... något sådant.. du kan nog googla.

Men det lät ju bra att han får somna först och sedan kommer du in.. fungerar inte det bra??

• Cadencee
    Anonym (S) skrev 2017-10-12 00:02:13 följande:

Jag är som din kille (fast kvinna) .. problem med sömn.. sover helst i separata sovrum med dem jag vart tillsammans med. (Då alla män snarkat! Förlåt men varför snarkar alla?/ jag gör det ej lol) Ibland har det funkat med sömntablett bredvid personen med resultat av dålig sömn.

En sak jag vet är att helst inte sova på rygg då man mer ofta snarkar på det sättet och även högre. Övervikt, verkar också kunna vara en anledning. På apoteket verkar det också finnas produkter tex en liten sak som ska vidga näsborrarna, och några andra saker.

Jag har också hört att vissa som snarkar har ngt i svalget, tror det är vissa muskler som slappnar av och åker bakåt och vibrerara då vid andning... något sådant.. du kan nog googla.

Men det lät ju bra att han får somna först och sedan kommer du in.. fungerar inte det bra??

Jag tycker det funkar bra. Men han tycker det är jobbigt och att han är så elak som "tvingar" bort mig. Försöker säga till honom att han inte alls är elak eftersom jag i princip kan somna var som helst. Men sen vill vi båda kunna lägga oss samtidigt så jag ibland sover hela nätter på andra ställen eftersom jag somnar när jag går iväg:)
Svar på tråden Snarkar