• Anonym (que?!)

    Hur kan jag vara gravid?! Mannen steriliserad!

    Hej

    Jag har mått dåligt under en längre tid och idag tog jag mig samman och gjorde ett graviditetstest. Fast att det är onödigt och jag inte kan vara gravid eftersom mannen är steriliserad sedan flera år tillbaka. Men jag är gravid! Hur är det ens möjligt?! Och ja, jag är helt säker på att jag inte varit otrogen!
    Jag vet inte vad vi ska göra nu då vi ju var klara med barn för länge sedan! Hjälp!

  • Svar på tråden Hur kan jag vara gravid?! Mannen steriliserad!
  • CitronTulo

    Har hört om att mannens sädesledare kan växa ihop igen efter en sterilisering, är nog inte så vanligt men kan tydligen hända! Så måste väl vara så för er? Vad säger din man om det hela??

  • Anonym (que?!)
    CitronTulo skrev 2017-10-12 09:25:09 följande:
    Har hört om att mannens sädesledare kan växa ihop igen efter en sterilisering, är nog inte så vanligt men kan tydligen hända! Så måste väl vara så för er? Vad säger din man om det hela??
    Jag har med läst om det, men fattade det som att det bara kunde hända under första året, som en "bieffekt". Nu har det gått rätt många år sen han steriliserade sig. Min man är lika chockad som jag och känner sig skyldig.Jag ska till gyn idag och vet inte alls hur långt gången jag är. Vi vet inte hur vi ska välja här... eller vad våra andra barn ska säga.
  • Filippa33

    Inte för att skrämma dig, men det finns tumörsjukdom som ger förhöjd HCG, det är en sällsynt tumörform, men den finns. Se till att också det kollas upp.

  • Anonym (que?!)
    Filippa33 skrev 2017-10-12 09:39:40 följande:
    Inte för att skrämma dig, men det finns tumörsjukdom som ger förhöjd HCG, det är en sällsynt tumörform, men den finns. Se till att också det kollas upp.
    Ska till gyn idag...
  • Anonym (Min)

    Min man råkade ut för det, visserligen snart inpå, som du säger... operationen fick göras om. (Hann inte bli några barn dock för det upptäcktes vid kontroll). Det är nog inte så ovanligt som man kan tro. Skönt i alla fall att det inte lett till misstankar om otrohet! Hoppas allt löser sig för er!

  • Anonym (Boll)

    En annan möjlighet, som är lika osannolik, och än mer tråkig, är att han gått till en kk/prostituerad och fått med sig en annan mans spermier under förhuden. Det ska ha hänt förut.

  • TeddynFreddyn
    Anonym (Boll) skrev 2017-10-12 11:52:06 följande:

    En annan möjlighet, som är lika osannolik, och än mer tråkig, är att han gått till en kk/prostituerad och fått med sig en annan mans spermier under förhuden. Det ska ha hänt förut.


    Ja, en källa på den skrönan vore kanske på sin plats?

    Eller så har TS gått utan trosor i ösregn och en annan kvinnas droppande efter-samlag-geggveck har blandats med en vattenpöl som TS sen råkat trampa i så det skvätt upp och in i musajärvi.

    Ungefär lika troligt som idiotanekdoten om förhudstransfer.
  • Anonym (haha)
    Fittbjörnenfredriksson skrev 2017-10-12 11:56:22 följande:
    Ja, en källa på den skrönan vore kanske på sin plats?

    Eller så har TS gått utan trosor i ösregn och en annan kvinnas droppande efter-samlag-geggveck har blandats med en vattenpöl som TS sen råkat trampa i så det skvätt upp och in i musajärvi.

    Ungefär lika troligt som idiotanekdoten om förhudstransfer.
    Hahaha...rakt in i musajärvi...klart skönaste repliken idag...
  • fluu
    Anonym (Boll) skrev 2017-10-12 11:52:06 följande:
    En annan möjlighet, som är lika osannolik, och än mer tråkig, är att han gått till en kk/prostituerad och fått med sig en annan mans spermier under förhuden. Det ska ha hänt förut.
    Ungefär som mamman som påstod att hennes kyska dotter minsann inte hade haft sex utan blivit gravid genom att sitta i en pool...
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Boll)
    fluu skrev 2017-10-12 12:10:24 följande:

    Ungefär som mamman som påstod att hennes kyska dotter minsann inte hade haft sex utan blivit gravid genom att sitta i en pool...


    Kanske. Kanske inte. Det är fysiskt möjligt i alla fall. Men ingen är väl otrogen?
Svar på tråden Hur kan jag vara gravid?! Mannen steriliserad!