Skrapar ni ur duschen om ni är gäster? Hur mycket är allmänt hyfs att städa efter sig?
En person som jag umgås mycket med skrapar inte bort vattnet ur duschen efter sig när han är hemma hos mig. Det får jag göra för jag vill inte ha fula torkfläckar och med tiden blir det väldigt sunkigt i duschen om man bara låter det självtorka.
När jag är hos honom skrapar jag inte heller efter mig, men där finns ingen gummiskrapa eller svamp eller nåt att torka med. När jag är hos folk som har gummiskrapa så använder jag den efter jag har duschat.
Spiller jag ut något så försöker jag i alla fall torka, men då kanske vissa värdar helst vill göra det själva.
Vad tycker ni, är det upp till gästen eller ska man som värd stå för all städning efter gästen?
Man tar ju inte heller fram dammsugaren och tar bort om man drar in grus eller fäller hår i lägenheten. Men använder man duschen kanske det är skillnad?
Hur gör ni och är det ohyfsat eller helt ok att värden ska stå för städningen?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-10-12 20:10
Tydligen efter att ha läst svaren så är det mer vanligt att man skrapar golvet från vattnet men inte både väggar och golv... men om ni ser en skrapa utan långt skaft varför skulle den inte användas till väggar och glas.... om den vore avsedd endast för golv så skulle den väl ha ett långt skaft så man kan stå upp och skrapa eller??
Och alla spydiga kommentarer undanbedes. Att vissa av er inte kan ta att en del är annorlunda jag har inte sett ner på mina gäster eller folk som inte skrapar om ni trodde det... tänk att städning kan vara så förolämpande för vissa...