Violinisttre skrev 2017-10-12 19:51:27 följande:
Förstår verkligen att du är besviken, men det är många som inte klarar det på första försöket.
Min första uppkörning var katastrofal, har antagligen aldrig kört så dåligt i mitt liv eftersom jag var så nervös. Andra gången gick bra, men jag blev kuggad för att kontrollanten var ett rövhål. Men på tredje försöket så gick det äntligen!
Du kommer att klara det galant! Försök att inte känna dig för uppgiven, utan använd det som pepp istället så ska du se att du snart har körkortet! :)
Jag hoppas verkligen det går vägen nästa gång. De har blivit mycket svårare att få körkort nu. De dömmer hårdare. Hälften blir godkända där jag ska köra upp. Fick boka ny tid i en annan stad för att klara mig innan teorin går ut. I min stad fanns inte tid förrän i mars nästa år. Helt sjukt. Så nu blir det att övningsköra på skola i den staden, samma privat.
Tycker det är svårt det jag blev underkänd på, uppsikt längre fram bl.a. och planera farten i korsningar och rondeller så jag kör miljövänligt. Har inte haft problem med de bilar jag övningskört med och jag försökte att inte stanna vid väjningsplikt om det inte var nödvändigt då körskolan tjatat om det men då tyckte han jag var för snabb där det kunde bli farligt och för långsam där det är fri sikt. Suck!
Min man har också blivit kuggad flera gånger som privatist nu men för några år sen när han boka via körskolan blev han godkänd.