• riddargumman

Någon som känner igen sig??

Vi är ett par som nyligen påbörjat undersökning om varför det "inte tar sig".
    Jag har friska och fina äggledare, och sambon har tillräckligt mycket "gubbar".
    Vi är 39(kv) resp 43(man), har försökt bli gravida i ett års tid.

I okt/nov började jag kolla ägglossning med cb. Det ger utslag på dag 14.
    Därefter kör vi...

Redan innan cb-kollen hade jag lite hum om hur ägglossningen skulle vara.
    Men som sagt, än har inget hänt.

Jag tänker på detta, hoppas varje månad, och lika besviken blir jag på BIM-dagen.

Nu är min fråga till er andra olyckssystrar: Kör vi alltför tidigt då vi försöker samma kväll eller morgonen efter som vi får utslaget från cb?
    Finns det andra tips jag kan få för att det ska ta sig?

Har det betydelse att jag äter Levaxin 150mygram? Enligt läkaren ska det inte ha betydelse, men det är ju trots allt hormoner (som jag har förstått)....?
    Någon som vet?

...Visst är världen orättvis, här kämpar massor med olyckssystrar om att bli gravida medan andra som fått adoptivbarn missköter dem till den milda grad att barnen dör.....

• Svar på tråden Någon som känner igen sig??
  • sabia

kan svara på din fråga. men vill skickar till dig en stor krammmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm.

• 20052010

hmmm. brukar det inte vara svårare att få barn ju äldre man blir. Då menar jag inte bara om man inte längre har ÄL, utan att även äggens kvalitet kan bli sämre, om man som i ditt fall har äl. jag tycker du skall söka upp en privat klinik, om du har möjlighet, och testa insemination eller liknande för att bättre på dina chanser. det är dumt att vänta för länge. kram!

• Amatea

Hej,
    Jag vill inte låta negativ men även om inga fel hittas behöver det inte betyda att allt är bra, det kan finnas något som påverkar fertiliteten men det finns kanske ingen teknik för att hitta felet. Det kan också vara svårare att bli gravid som äldre men det kan som sagt finnas annat bakom också. Därför tycker jag ni ska kontakta en fertilitetsklinik och höra om ni inte ska testa insemination eller kanske IVF direkt.

Vi blev rekommenderade IVF när jag var 37 och vi lyckades på 1:a försöket (efter nästan 3 års egna försök) och när jag var 39 blev jag gravid spontant dessutom. Så visst kan man få barn även som äldre, även om det strular lite. Slösa dock inte bort någon tid utan kolla upp vad ni kan göra. Lycka till!

* * * * * Amatea med Felicia-04 och Leah-05 * * * * *
  • Tovsippan

Jag tycker också det låter som en god idé att försöka undersöka vidare vad som inte fungerar. Ni kan ju bara ha haft otur så här långt förstås, med tanke på din ålder så skulle jag absolut föröka fö saken vidare utredd. Jag är själv 38 år ung och jag ångrar själv att jag inte tog tag i problemet lite tidigare. Lycka till!

Svar på tråden Någon som känner igen sig??