Afterlife skrev 2017-10-14 16:02:26 följande:
Kan det har varit något högt ljud när ni inte har varit hemma som katten reagerat på? Min katt blev lite spattig i några veckor efter att de hade renoverat i lägenheten intill, reagerade på alla ljud. Och då var jag ändå hemma vid det första oljudet.
Ingen aning, det har inte varit livat tidigare iallafall.. det är som att så fort hon hör det minsta lilla så springer hon under soffan, Sambon låg med katten på magen och kelade och allt var bra tills andra katten springer in i köksluckan och vips så blev hon skiträdd och sprang under sängen?!
Anonym (.) skrev 2017-10-14 16:19:24 följande:
Ingen i omgivningen som varit elak? Barn och ungdomar kan vara riktigt elaka mot katter ibland. Vi fick ta över en natt som hade bott i radhus, där nån av grannarnas barn mer eller mindre terroriserat katten.
Det tog lång tid innan katten fick förtroende för våra barn, och den är ofta väldigt skeptisk mot barn den inre känner igen.
Nej det är bara jag och min sambo som bor i lägenheten, inga barn. Katterna var ensamma under dagen så nånting måste ju ha hänt där. Det är innekatter. Jag fattar inte, nån som har bankat på dörren kanske? Känns ändå lite lustigt att bli så vettskrämd av det?