• Nina 204

Blodpropp i lungan

Nu misstänker man att jag har blodpropp i lungan och ska på måndag in och göra röntgen för att utesluta detta. Är nu i vecka 34 och undrar om någon har vart med om liknande och blivit i igångsatt tidigare eller fått göra kejsarsnitt på grund av blodpropp i lungan?

• Svar på tråden Blodpropp i lungan
  • sosso98

Blodproppar i lungorna kan i enstaka fall vara livshotande och måste därför alltid behandlas av läkare så fort som möjligt. Detta hittade jag på 1177 vårdguide, hur kan dem låta dig vänta tills på måndag när det kan vara livshotande? Åk in idag och vänta inte eller ring åtminstonde 1177

• Nina 204
    sosso98 skrev 2017-10-14 14:40:54 följande:

Blodproppar i lungorna kan i enstaka fall vara livshotande och måste därför alltid behandlas av läkare så fort som möjligt. Detta hittade jag på 1177 vårdguide, hur kan dem låta dig vänta tills på måndag när det kan vara livshotande? Åk in idag och vänta inte eller ring åtminstonde 1177

Jo jag vet.. Men fick med mig mediciner hem, eftersom de inte har tillräckligt med personal här på sjukhusen får jag vänta tills på måndag.. så behandlas i förebyggande syfte just nu med framgin sprutor hemma.
  • sosso98
    Nina 204 skrev 2017-10-14 14:57:41 följande:

Jo jag vet.. Men fick med mig mediciner hem, eftersom de inte har tillräckligt med personal här på sjukhusen får jag vänta tills på måndag.. så behandlas i förebyggande syfte just nu med framgin sprutor hemma.

Det låter helt sjukt , hoppas det löser sig för dig . Gå in på vårdguiden och läs på lite så att du vet när det kan vara livshotande så att du söker hjälp innan det är försent. Kram
  • M1rella
    sosso98 skrev 2017-10-14 15:01:23 följande:

Det låter helt sjukt , hoppas det löser sig för dig . Gå in på vårdguiden och läs på lite så att du vet när det kan vara livshotande så att du söker hjälp innan det är försent. Kram

Blpdpropp i lungan kan absolut vara livshotande i enstaka fall. Men nu ser du ju att ta redan påbörjar behandling även om man inte är helt säker på att det är blodpropp. Så nej, det är inte helt sjukt utan fullt normalt.
  • sosso98
    M1rella skrev 2017-10-14 16:37:37 följande:

Blpdpropp i lungan kan absolut vara livshotande i enstaka fall. Men nu ser du ju att ta redan påbörjar behandling även om man inte är helt säker på att det är blodpropp. Så nej, det är inte helt sjukt utan fullt normalt.

JAG tycker att det är helt sjuk , vad du tycker skiter jag fullständigt i.
  • Nina 204

Snälla skapade inte tråden för att veta om det är livshotande eller inte.. min fråga var helt annan... om ni inte har svar på min fråga behöver ni inte tjafsa här i tråden..

• M1rella
    sosso98 skrev 2017-10-14 17:00:19 följande:

För att hon får läkemedel och redan påbörjat behandling?

Vad är det som är sjukt med det?
  • M1rella
    sosso98 skrev 2017-10-14 17:00:19 följande:

Finns ingen anledning till KS eller sättas igång pga blpdproppen.

KS blir betydligt farligare när du går på blodförtunnande.
  • sosso98
    M1rella skrev 2017-10-14 19:44:43 följande:

KS blir betydligt farligare när du går på blodförtunnande.

Vart någonstans har ja skrivit att det bästa är ks? Sluta citera mina inlägg med falska påståenden !
  • Ebo88

Jag har en diagnos som gör att jag för lätt till blodproppar - APC resistens. Upptäcktes för 2 år sedan då jag fick 6 blodproppar i benet. Blev satt direkt på blodförtunnande som gjorde susen, plus stödstrumpor. När jag fick reda på att jag var gravid så blev jag genast satt på fragmin. Tar sprutor varje kväll i förebyggande syfte och ska göra 6 veckor efter. Är i v.22 nu. Till mig har dem sagt att får jag blodpropp så blir jag inte igångsatt tidigare utan får i så fall större dos blodförtunnande. Det jag vet dem också har sagt är att om jag skullle ta en spruta på kvällen om min förlossning skulle sätta igång därefter så får jag inte epidural.. Mycket mer än så är inte sagt.

För jag fråga varför man misstänker blodpropp i lungan?

• M1rella
    sosso98 skrev 2017-10-14 20:15:25 följande:

Vart någonstans har ja skrivit att det bästa är ks? Sluta citera mina inlägg med falska påståenden !

Det var menat till ts.
  • M1rella
    Nina 204 skrev 2017-10-14 17:56:43 följande:

Snälla skapade inte tråden för att veta om det är livshotande eller inte.. min fråga var helt annan... om ni inte har svar på min fråga behöver ni inte tjafsa här i tråden..

KS blir betydligt farligare när du går på blodförtunnande.[
  • Nina 204
    Ebo88 skrev 2017-10-14 20:37:23 följande:

Jag har en diagnos som gör att jag för lätt till blodproppar - APC resistens. Upptäcktes för 2 år sedan då jag fick 6 blodproppar i benet. Blev satt direkt på blodförtunnande som gjorde susen, plus stödstrumpor. När jag fick reda på att jag var gravid så blev jag genast satt på fragmin. Tar sprutor varje kväll i förebyggande syfte och ska göra 6 veckor efter. Är i v.22 nu. Till mig har dem sagt att får jag blodpropp så blir jag inte igångsatt tidigare utan får i så fall större dos blodförtunnande. Det jag vet dem också har sagt är att om jag skullle ta en spruta på kvällen om min förlossning skulle sätta igång därefter så får jag inte epidural.. Mycket mer än så är inte sagt.

För jag fråga varför man misstänker blodpropp i lungan?

Dom misstänker det eftersom jag har de flesta symptomerna som blodproppar ger.. Men dom försöker hitta vad som e felet med mig. Så ska både göra röntgen för blodproppar och sedan hjärtultraljud.. så det kan vara något av det som e fel på mig..

Oki då vet jag men får väl se vad de säger på måndag.. jag undrade bara om någon hade erfarenhet av detta...
  • Nina 204
    M1rella skrev 2017-10-14 20:45:55 följande:

Nej det kanske inte en anledning för dig men för mig e det en anledning för just nu lider jag otroligt mycket av mina symptom och orkar inte så mycket mer... hjärtläkaren jag har träffat anser att det är bättre för både mig och barnet än att jag blir sämre... det finns andra anledningar bakom detta. Det är inte bara misstänkt blodpropp... Min fråga i tråden var om någon hade erfarenhet av detta som hade blivit igångsatt eller fått kejsarsnitt.. jag frågade inte vad folk tyckte var bäst
  • sosso98
    M1rella skrev 2017-10-14 20:45:55 följande:

Är du läkare? Du vet ju knappast ts sjukdoms historik så sluta tro att du vet vad som ska göras
  • M1rella
    Nina 204 skrev 2017-10-14 22:01:26 följande:

Nej det kanske inte en anledning för dig men för mig e det en anledning för just nu lider jag otroligt mycket av mina symptom och orkar inte så mycket mer... hjärtläkaren jag har träffat anser att det är bättre för både mig och barnet än att jag blir sämre... det finns andra anledningar bakom detta. Det är inte bara misstänkt blodpropp... Min fråga i tråden var om någon hade erfarenhet av detta som hade blivit igångsatt eller fått kejsarsnitt.. jag frågade inte vad folk tyckte var bäst

Generellt vid blodpropp i lungan så får man inte igångsättning tidigare.

Vid ev hjärtproblem så kan det bli igångsättning tidigare. Men din fråga gömde vid just blodpropp i lungan och då är svaret "nej, det finns ingen anledning till KS eller igångsättning tidigare pga blodproppen".

Vad jag tycker är helt irrelevant och har jag dessutom inge nämnt.
  • M1rella
    sosso98 skrev 2017-10-14 22:23:28 följande:

Är du läkare? Du vet ju knappast ts sjukdoms historik så sluta tro att du vet vad som ska göras

Nej, jag är inte läkare. Har inte påstått det heller. Jag svarade enbart generellt på ts fråga ang igångsättning tidigare åkt KS vid blodpropp i lungan.
  • Ebo88
    Nina 204 skrev 2017-10-14 21:58:10 följande:

Dom misstänker det eftersom jag har de flesta symptomerna som blodproppar ger.. Men dom försöker hitta vad som e felet med mig. Så ska både göra röntgen för blodproppar och sedan hjärtultraljud.. så det kan vara något av det som e fel på mig..

Oki då vet jag men får väl se vad de säger på måndag.. jag undrade bara om någon hade erfarenhet av detta...

En tjejkompis som är gravid utredes för blodpropp inslungande för 2 veckor sedan för hon hade också liknande symptom men det visade sig vara en inflammation mellan skulderbladen pga den ökade tyngden och påfrestningen för kroppen. Hoppas det bara är någon överkansträgning för dig så istället för blodpropp. Men bra att dem utreder iaf samt att du har fått sprutor i förebyggande syfte. Hoppas allt läser sig för dig
Svar på tråden Blodpropp i lungan