Återkommande problem kropp och samliv.
Börjar med att säga att jag är oerhört tacksam för det liv jag har. Vill alltså understryka att jag inte tycker synd om mig själv, Jag vet att mina problem är
ynkliga i jämförelse.... Men dem är så pass allvarliga för mig att jag mår ganska dåligt, emellanåt. Därav söker jag här ev råd och stöd.
ynkliga i jämförelse.... Men dem är så pass allvarliga för mig att jag mår ganska dåligt, emellanåt. Därav söker jag här ev råd och stöd.
Till problemet: Jag har sedan jag var liten (10år) och blev medveten om kropp och sexualitet ända fram till idag (jag är närmare 30år idag) haft återkommande problem gällande kropp och sexualitet. Innan min sexuella debut så handlade det bara om att jag inte ville visa mig naken. Har sedan några år tillbaka gjort framsteg på det planet att jag nu kan visa mig naken för min partner, offentliga omklädningsrum osv.
Det som hänger kvar är ("dem gamla vanliga problemen för killar/män") prestationsångesten, har till och från problem med erektionen, för tidig utlösning
eller att jag inte får utlösning alls och slaknar pga det. Även om jag lever med en stadigvarande partner och vi har fantastiskt sex tillsammans när det väl funkar och vi har långa perioder utan problem så kommer problemen ändå "alltid" tillbaka.
Vet att detta är väldigt vanliga problem och att det finns mycket att läsa på internet och fler trådar om liknande, men jag har som sagt levt med det i 20år, känns som jag har provat allt och inget hjälper. Jag blir så trött och besviken på mig själv hamnar i perioder där jag bara mår dåligt. Någon som har någon tanke om vad jag kan "göra" börjar bli "desperat"!? Det uppenbara korta svaret kanske dock är att jag borde gå i lite KBT terapi?
Om tråden passar bättre i sex så får moderator flytta.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-10-15 12:19Ursäkta konstiga radbyten och ingen styckeindelning. Blev inte som det såg ut i rutan.