• Anonym (?)

Är Huddinge ett bra område att bo i?

Såg att det redan finns en tråd som handlar om områden i Stockholm men vill inte vara OT där så jag ställer min fråga i en egen tråd. 

Någon som bor i Huddinge, hur är det att bo där, trivs ni? 

• Svar på tråden Är Huddinge ett bra område att bo i?
  • Anonym (Dan)

Jag har en vän som bor i Huddinge. Han trivdes inte alls, men nu när han har skottsäker väst och 8 livvakter så tycker han att det är mycket bättre. Så införskaffa detta innan du flyttar in.

• Anonym (H)

Huddinge är stort, både till yta och befolkning. Runt 110.000 invånare i hela kommunen. Allt ifrån läskig förort till idylliska villaområden och naturområden. Så det beror helt på var du tänkt dig bo. 

• Anonym (Hjälp)

Huddinge är landets fjortonde största kommun. Det är en ganska stor kommun alltså om man ser till invånarantal. Nästan 110000 invånare.

Det är mer än Eskilstuna och nästan i nivå med Lund, Borås och Umeå. Fast i Huddinges fall är kommunen inte lika stor till ytan utan alla bor mera samlat och kompakt.

Med 107000 invånare finns allt från gangsters till snobbiga höginkomsttagare och allt där emellan.

Som någon tidigare skrev finn allt från grönområden och idyll. Fridfulla radhusområden m.m. där helt vanliga Svenssons bor, till rena slumen på vissa adresser.

Svar på tråden Är Huddinge ett bra område att bo i?