• Anonym (mixle)

Vårdpersonal med vita arbetsbyxor, trosor syns!!

Jag var på ett besök på lasarettet idag och noterade arbetskläderna går i vitt eller vitt med blå tröja. Kanske skiljer sig mellan landstingen. Men kunde inte hjälpa att notera särskilt de yngre sköterskorna och vårdbiträdena som jobbade och kunde se igenom byxorna vilka trosor de hade, mörka, ljusa, string, hipsters...

Inte som att jag blåstirrade, blev bara nån liten titt sådär.

Men hur känner ni vårdpersonal, tänker ni på det där att det faktiskt kan synas att ni har string på er? Bill 83 bast kanske får fjong när han ligger där i sjukhussängen i väntan på farbror Barbro...

Nej men skämt å sido, hur har ni för tankar?

• Svar på tråden Vårdpersonal med vita arbetsbyxor, trosor syns!!
  • EpicNurse

Då får han väl få det dårå! Kanske sista gången för honom, vem vet!

Skämt åsido. Bryr mig typ inte alls. Men brukar ha täckande trosor.

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Anonym (sjukvården)

Det är våra arbetskläder. Inte direkt så man har nåt val. Alltså orkar jag inte bry mig. Syns trosorna så är det patienternas och arbetsgivarens problem.

• Anonym (Ssk)

Bryr mig inte nämnvärt men kanske inte tar på mig de neonrosa trosorna när jag ska jobba.

• Anonym (sjukvården)
    Anonym (Ssk) skrev 2017-10-16 21:01:43 följande:

Bryr mig inte nämnvärt men kanske inte tar på mig de neonrosa trosorna när jag ska jobba.

Jag har bara neonrosa trosor. Köper nya den dagen arbetsgivaren klagar.
  • ttr

Älskar vita kläder. Tur att jag har vita byxor året runt åtminstone på jobbet.

• JTo

Jag brukar låta bli att anväda trosor med mönster och starka färger bara men ja, vita byxorna är onekligen opraktiska, särskilt när man har mens! Hade hellre sett att byxorna var i färg och skjortorna vita(!) om nu något måste vara vitt.

• Anonym (Har också lagt märke till det..!)

Har också sett det när jag varit inne på dels BB.. tycker synd om de som är tvungna att ha genomskinliga byxor..

• EmberEyes
    Anonym (sjukvården) skrev 2017-10-16 21:09:21 följande:
    Jag har bara neonrosa trosor. Köper nya den dagen arbetsgivaren klagar.
    Jag kan tycka att om AG har synpunkter på vilka underkläder jag ska bära så får AG pröjsa för att införskaffa 'uniforms-enliga' underkläder. Efter en tur via facket och skyddsombudet/arbetsmiljöombudet för diskussion om vad AG har rätt att ställa för krav på underkläder hos sina anställda. Oskyldig
  • queer

Bryr mig inte ett skvatt om nån ser mina trosor genom arbetsbyxorna.

Vi är tvungna att ha dessa byxor och de har sina brister på många fler sätt än att trosorna syns igenom. Tröjan har också sina brister med stor urringning, ibland så urtvättad att den känns helt genomskinlig.

Män kommer att se mig och andra kvinnor som sexobjekt oavsett om trosor syns genom byxtyget eller inte. trist och osmakligt, men inget jag kan göra något åt. Män får kontrollera sina tankar och handlingar, jag klär mig som jag måste eller som jag har lust oavsett vad någon man har för åsikter om det. 

• queer
    JTo skrev 2017-10-16 21:17:11 följande:

Jag brukar låta bli att anväda trosor med mönster och starka färger bara men ja, vita byxorna är onekligen opraktiska, särskilt när man har mens! Hade hellre sett att byxorna var i färg och skjortorna vita(!) om nu något måste vara vitt.

Kanske slipper de stackars männen få stånd om de ser en mensfläck i grenen i alla fall. 
Svar på tråden Vårdpersonal med vita arbetsbyxor, trosor syns!!