• Anonym (Hanna)

Vilken barnvagn ska man satsa på i djungeln?

Hej. De e så här att jag väntar mitt tredje barn och jag är åter igen totalt förvirrad när de gäller barnvagn. Det är trots allt 6 år sen jag köpte barnvagn så antar att något nytt måste väl hänt :)

Så vad är era bästa tips och vad har ni för vagnar?

Kraven som jag har på vagnen är få:

4stora hjul som ska klara av terräng

Smidig

Inte över 10000

Även bil barnstol om ni har några tips:)

Tacksam för svar

• Svar på tråden Vilken barnvagn ska man satsa på i djungeln?
  • Snuttis2

De vanliga idag är väl bogaboo, britax, stokke o Emmaljunga !

Om du vill ha terränghjul tror jag bara att du kan välja på britax o Emmaljunga , för de flesta modeller idag satsar mkt på fria framhjul och de funkar inge bra i terräng .

Vi har en britax go next som vi båda gillade, den är lite högre, rymlig sitt o liggdel, den har ställbara framdäck som kan låsas, dock köpte vi inte modell med terräng hjul o det märks. Den är super på asfalt o i affärer mm men skumpar i terräng. Dock har den ett rörligt chassi som tar udden av skumparna vilket vi tyckte var viktigt !

Spontant skulle jag råda dig att kolla på Emmaljunga de har en terrängmodell som jag tror är bra( o då gillar jag inte ens dem)!

Utifrån din beskrivning kanske du ska satsa på en modell med fast chassi, fasta hjul.

Kolla i butikerna vad du gillar , det är en djungel kan jag lova ! Utifrån priset du vill lägga så ..... kanske det räcker ,,,,,, annars välj vad du vill ha o leta begagnat!!

De stora vanliga märkena är tyvärr svindyra , vi la typ 12 000kr tror jag!

• Anonym (Hanna)
    Snuttis2 skrev 2017-10-17 09:51:59 följande:

De vanliga idag är väl bogaboo, britax, stokke o Emmaljunga !

Om du vill ha terränghjul tror jag bara att du kan välja på britax o Emmaljunga , för de flesta modeller idag satsar mkt på fria framhjul och de funkar inge bra i terräng .

Vi har en britax go next som vi båda gillade, den är lite högre, rymlig sitt o liggdel, den har ställbara framdäck som kan låsas, dock köpte vi inte modell med terräng hjul o det märks. Den är super på asfalt o i affärer mm men skumpar i terräng. Dock har den ett rörligt chassi som tar udden av skumparna vilket vi tyckte var viktigt !

Spontant skulle jag råda dig att kolla på Emmaljunga de har en terrängmodell som jag tror är bra( o då gillar jag inte ens dem)!

Utifrån din beskrivning kanske du ska satsa på en modell med fast chassi, fasta hjul.

Kolla i butikerna vad du gillar , det är en djungel kan jag lova ! Utifrån priset du vill lägga så ..... kanske det räcker ,,,,,, annars välj vad du vill ha o leta begagnat!!

De stora vanliga märkena är tyvärr svindyra , vi la typ 12 000kr tror jag!

Ja okej. Jag vet att jag hade cresent med sista barnet har du någon erfarenhet av dom nu? :)
  • Chessy
    Anonym (Hanna) skrev 2017-10-17 11:25:29 följande:

Ja jag fick syn på den med o kolla in den eftersom den hade 4 fasta hjul. Men jag hitta i stort sätt inga recensioner om den :(

Jag kunde inte heller hitta några recensioner och tvekade innan jag beställde den men chansade tillslut och jag är mer än nöjd! :)
  • öland88

jag har haft 42 vagnar till mina tre barn o jag skulle säga en Emmaljunga utan att blinka. 

Helt klart den bästa vagnen om du frågar mig som har fasta hjul. 

• LFF

Hur pass "vild" terräng pratar vi om?

Min Bugaboo Donkey gick bättre på lite bredare skogsstigar med mycket rötter när jag låste hjulen än den med fasta hjul som en i mammagruppen hade till sin dotter. 

Skulle jag köpa en vagn till endast ett barn idag hade jag valt Bugaboo Buffalo. 

Vi använde MaxiCosi Babyskydd till våra tvillingar. Mycket nöjd med dem. 

• Anonym (Hanna)
    LFF skrev 2017-10-17 11:48:08 följande:

Hur pass "vild" terräng pratar vi om?

Min Bugaboo Donkey gick bättre på lite bredare skogsstigar med mycket rötter när jag låste hjulen än den med fasta hjul som en i mammagruppen hade till sin dotter. 

Skulle jag köpa en vagn till endast ett barn idag hade jag valt Bugaboo Buffalo. 

Vi använde MaxiCosi Babyskydd till våra tvillingar. Mycket nöjd med dem. 

Okej ja vi pratar om rätt kraftig terräng då vi bor mitt ute på landet samt att sambon kör enduro så ska kunna gå att ta sig fram med vagnen rätt bra :)
  • LFF
    Anonym (Hanna) skrev 2017-10-17 12:01:00 följande:
    Okej ja vi pratar om rätt kraftig terräng då vi bor mitt ute på landet samt att sambon kör enduro så ska kunna gå att ta sig fram med vagnen rätt bra :)
    Då skulle jag satsa på bärsele/sjal Flört 
Svar på tråden Vilken barnvagn ska man satsa på i djungeln?