• Ensammamma2016

Vanligt med vattniga flytningar i v 11?

Idag har det vid två tillfällen läckt vatten så det blivit blött i trosan. Är gravid i v 11 och blir lite orolig för att det är fostervatten? Har ingen möjlighet att åka in och kolla nu då jag är ensam hemma med vår son. Någon som vet om det är vanligt med vattniga flytningar kring dessa veckor? Vore skönt att få höra så det lugnar lite iaf...

• Svar på tråden Vanligt med vattniga flytningar i v 11?
  • Ebo88

Jag hade och har (är i v.22) jättemycket flytningar. Använder binda för att det kan komma så mycket. Så jag tror inte du behöver oroa dig, det var nästan värre för mig i början än nu men det är fortfarande mycket.

• Ensammamma2016
    Ebo88 skrev 2017-10-17 21:25:42 följande:

Jag hade och har (är i v.22) jättemycket flytningar. Använder binda för att det kan komma så mycket. Så jag tror inte du behöver oroa dig, det var nästan värre för mig i början än nu men det är fortfarande mycket.

Tack för ditt svar! Men du pratar mest om flytningar, men det blev alltså blött som av vatten för dig också?
  • Ebo88
    Ensammamma2016 skrev 2017-10-17 21:44:24 följande:

Tack för ditt svar! Men du pratar mest om flytningar, men det blev alltså blött som av vatten för dig också?

Precis. Ibland känns det nästan som att det skulle vara som att jag kissar på mig. Häromdagen på jobbet (jobbbar som tandsköterska) så fick jag springa in på toa för det kom sådan stor flytnig att jag trodde jag hade kisat på mig. Så blir till att byta binda 2-3 gånger per dag. Jag frågade min barnmorska om det var normalt och hon sa att det varierar från person till person.
  • Ebo88
    Ensammamma2016 skrev 2017-10-17 21:44:24 följande:

Precis. Ibland känns det nästan som att det skulle vara som att jag kissar på mig. Häromdagen på jobbet (jobbbar som tandsköterska) så fick jag springa in på toa för det kom sådan stor flytnig att jag trodde jag hade kisat på mig. Så blir till att byta binda 2-3 gånger per dag. Jag frågade min barnmorska om det var normalt och hon sa att det varierar från person till person.
Svar på tråden Vanligt med vattniga flytningar i v 11?