• Äldre 18 Oct 05:56
    4303 visningar
    5 svar
    5
    4303

    Hur länge kan det ta mellan ägginsättning och att ägget fäster?

    Hej! Vi håller på med syskonförsök och har gjort andra behandlingen nu. Plussade med clearblue digital på testdagen som var 14 dagar efter återföringen. Då stod det gravid 2-3 veckor. Eftersom jag haft ett MF och ett MA förr tänkte jag att jag tar ett nytt test efter en vecka, samma resultat. Idag 1 1/2 vecka efter plusset gjorde jag det igen och fortfarande 2-3 veckor. Kan det ännu vara som det ska? Hur länge kan ägget flyta omkring där inne innan det fäster? Med dottern blev det 3+ en vecka efter testdag så det var därför jag ville kolla att det säkert kommit igång ordentligt. Har någon hopp att ge mig?

  • Svar på tråden Hur länge kan det ta mellan ägginsättning och att ägget fäster?
  • Äldre 18 Oct 11:09
    #1

    Ingen av nästan 100 pers som läst som har någon tanke om detta. Är det kört eller finns det hopp? Om man räknar från senaste mens borde jag vara på v 5+3, och då borde väl testet visa 3+ nu? Eller? Tänker jag fel?

  • Äldre 19 Oct 19:09
    #2

    Har absolut ingen facklig vetskap, men... har läst på många ställe, visserligen forum, att de digitala testen ej är helt pålitliga vad gäller veckor så man ska ej stirra sig blint på just de. Sedan även att våra hcg nivåer ökar olika. De viktiga är väl att de dubblas va till var tredje dag tror jag. Men de vet man ju först om man tar blodprover.

    Snart nog borde du kunna göra VUL för att se, vissa kan ju se i v 6+ att där finns ett embryo och ev hjärtaktivitet. Kanske inte mkt till hjälp, bara några tankar. Lycka till.

  • Äldre 19 Oct 19:36
    #3

    Embryot fäster 5- max 7 dagar efter ÄP. D.v.s 0,5-5 dagar efter ET/FET. Men de digitala är absolut inte pålitliga! Finns så många trådar här om tjejer som fått fel vecka, men allt ändå stått rätt till. Sluta testa- du är gravid. Glad

  • Äldre 20 Oct 10:48
    #4

    Ta blodprov mågra gånger och mät hcg, det är mer exakt än urinstickorna.

    Annars boka in tidigt vul hos gyn i v. 8 och se om man kan se hjärtslag på fostret.

    Lycka till !

  • Äldre 4 Nov 18:42
    #5
    LängtaBaby2013 skrev 2017-10-18 05:56:31 följande:

    Hej! Vi håller på med syskonförsök och har gjort andra behandlingen nu. Plussade med clearblue digital på testdagen som var 14 dagar efter återföringen. Då stod det gravid 2-3 veckor. Eftersom jag haft ett MF och ett MA förr tänkte jag att jag tar ett nytt test efter en vecka, samma resultat. Idag 1 1/2 vecka efter plusset gjorde jag det igen och fortfarande 2-3 veckor. Kan det ännu vara som det ska? Hur länge kan ägget flyta omkring där inne innan det fäster? Med dottern blev det 3+ en vecka efter testdag så det var därför jag ville kolla att det säkert kommit igång ordentligt. Har någon hopp att ge mig?


    Ta bloidprov min vän, du har rätt att kräva det! :)
Svar på tråden Hur länge kan det ta mellan ägginsättning och att ägget fäster?