• Svenska3

Intervju med frågor om ångest

Hej!

Jag ska göra en uppsats om ångest och behöver nu hjälp. Min uppgift är att jag ska intervjua någon som har ångest med några frågor.
    Man behöver inte känna att man är tvungen till att svara på alla frågor men det skulle hjälpa mig väldigt mycket, du får gärna utveckla dina svar också. Jag kräver inte att man behöver skriva sitt eget namn eller liknande, du får gärna vara anonym om du så gärna vill det.Glad

Tack i förhandSkrattande

• Svar på tråden Intervju med frågor om ångest
  • Erizajo

Hej! Jag har haft panikångest i stort sett hela mitt liv, ätit medicin sedan jag var 16 (32 nu) och har testat sluta några ggr, vilket slutat på psykakuten.

• Svenska3

Hej!

Skulle du kunna svara på dessa frågor tror du?

· Hur påverkas du med ångest?

· Vad gör du för att få bort den?

· Finns det någon tekning för att inte framställa ångest?

· Hur uppstod denna ångest?

• Erizajo

När jag hade ångest regelbundet påverkade mig väldigt mycket, jag undvek allt som kunde framkalla den, att åka på bortamatcher med handbollen, cuper, gå på bio, sova hos kompisar mm. Jag har ärvt min ångest av min pappa, fler i släkten har det med. Ingenting hjälper förutom medicin. Har ätit klomipramin sedan jag var 16, slutat vid två tillfällen, båda slutade på psykakuten med lugnande. Jag får alltså ren och skär panik, som om jag hade en galen mördare efter mig, den skräcken handlar det om. Sunt förnuft fungerar men hjälper inte ett dugg.

Svar på tråden Intervju med frågor om ångest