• Familjeliv

    Alexandra Rejsmar – "När Disney ger mig en tjock flata till prinsessa blir jag nöjd, kanske"

    Alexandra Rejsmar – "När Disney ger mig en tjock flata till prinsessa blir jag nöjd, kanske"
    Lördagkväll och dags för film. Okej, det var lördag. Klockan var visserligen tre och det finns en liten möjlighet att vi åt chips till lunch, men det är oväsentligt. Den här gången slog vi på stora trumman och hyrde film. Valet föll på nya smurfarna. Den skulle handla om Smurfan och hennes väg till att finna sig själv. Kul tänkte jag, kul att den enda smurftjejen skulle få ett större djup än rekvisita åt smurfsnubbarna...

    Denna tråd innehåller kommentarer för ovantående artikel.

    Läs hela artikeln här
  • Svar på tråden Alexandra Rejsmar – "När Disney ger mig en tjock flata till prinsessa blir jag nöjd, kanske"
  • cosmicobolt

    Alexandra kan ju göra sin egen animerad film om en tjock flata. Det skulle säkert gå hem bland barnen idag. 


    Jag menar, istället för att säga åt andra att göra det åt henne. 


    Men är man bortskämd och lat kanske det är lättare att sitta rumpan och beklaga sig på internet. IStället för att vara proaktiv och göra något åt saken. 

  • Stårschan

    När en person med duckface sitter och har synpunkter på det traditionellt sexistiska i Disneyfilmer har jag svårt att ta henne på allvar, faktiskt. Lev som du lär innan du börjar predika, tänker jag.

  • Stårschan
    Thomas14 skrev 2017-10-18 13:14:32 följande:

    Så nu får hon inte ha synpunkter på Disney
    bara för att hon är släkt med Kalle ?


    Hon får ha hur mycket synpunkter hon vill, men det kan ju vara av intresse för henne att veta att hon sänder ut mixade signaler. Men det kanske är någon annan som har kopplat just den bilden av henne till den artikeln, och det är ju i så fall rätt kontraproduktivt och taskigt. 
  • Legionären
    Stårschan skrev 2017-10-18 13:17:56 följande:
    Hon får ha hur mycket synpunkter hon vill, men det kan ju vara av intresse för henne att veta att hon sänder ut mixade signaler. Men det kanske är någon annan som har kopplat just den bilden av henne till den artikeln, och det är ju i så fall rätt kontraproduktivt och taskigt. 
    Det är tydligen hennes profilbild på Facebook, så det är kanske är därför dem har använt just den bilden. Men det förändrar visserligen ingenting. Håller med om att det känns omoget att sitta och posera framför kameran på det sättet när man försöker framstå som någon seriös normkritiker som vill ifrågasätta stereotyper. Det betyder såklart inte att hon inte får tycka som hon vill eller att hennes åsikter inte har något värde, men ändå.

    Påminner mig lite om snubbar som sitter på nätet och klagar på att tjejer är "slampor" samtidigt som de själva har minst 50 selfies på sitt Instagram där de poserar utan tröja framför kameran. Hyckleri, med andra ord.
  • Minimalen
    Thomas14 skrev 2017-10-18 13:14:32 följande:

    Så nu får hon inte ha synpunkter på Disney

    bara för att hon är släkt med Kalle ?


    Ser mer ut att vara släkt med Mike eller hans chef.
  • Stårschan
    Minimalen skrev 2017-10-18 14:57:09 följande:
    Ser mer ut att vara släkt med Mike eller hans chef.
    Vilken Mike?
  • Stårschan

    Han heter Musse Pigg på svenska och Mickey Mouse på engelska. Men det visste du kanske inte?

Svar på tråden Alexandra Rejsmar – "När Disney ger mig en tjock flata till prinsessa blir jag nöjd, kanske"