• danteiflorens

    Drömde att en person jag känner uppträtt som Jesus!! Vad kan detta betyda?

    Hej, då jag är ny på forumet så är jag inte helt bekant med de olika kategorier och diskussionstrådar som finns så jag hoppas att jag har hamnat rätt och om inte så ber jag om ursäkt för det på förhand. Upplys gärna om så är fallet!

    Det här är en kille som jag började umgås med för cirka en månad sen och vi har spenderat mycket tid ihop. Han har enbart bidragit med positivitet i mitt liv på ett sätt som ingen annan har förut. Vi har haft en grej ihop under den här perioden där känslor börjat bli lite inblandade. Detta i sin tur ledde till att vi igår valde att avsluta vår grej för allas bästa då det även skett en incident där han uppfattat det som att jag flörtat med en vän till honom vilket jag verkligen inte gjorde eller hade för avsikt att göra, utan enbart var pratsam och trevlig. Han har dock vägrat tro på mig vilket har naggat mig något otroligt. 

    Jag kände en lättnad när vi avslutade "det" och allmänt känslolös, vilket även gav mig en indikation att de känslor jag trodde att jag haft för honom inte var på den nivån varken jag eller han trodde att dem var. Men imorse när jag vaknade kände jag en extrem ångest inom mig. Det var främst gällande mitt jobb och universitetsstudier, men en liten del var även pågrund av honom. Efter lunch kände jag så mycket ångest att jag valde att ta en kort vilostund, då jag inte kunde fokusera på något utan enbart var nere och höll få en panikartade känsla. 

    Jag drömde då att Messias/Jesus uppenbarade sig för mig och att han var väldigt harmonisk. Jag kunde inte se hans eller någon annans ansikte i drömmen men jag visste att det var den här killen som var Jesus då jag kommer ihåg att han hade på sig sina glasögon samt att jag kände igen hans röst. Även om han var väldigt rofylld och lugnande upplevde jag på något sätt att han var lite besviken på mig. I en del av drömmen så tog jag tre kakor ur en kak-låda och gav dem till mina syskonbarn och en till mig. Han kom då fram till mig och sa lugnt att nästa gång så borde jag erbjuda även mina vänner och min familj en kaka. Jag blev då väldigt irriterad på honom då jag inte förstod varför han försökte förminska min handling eller få mig att känna som att jag gjort fel när allt jag gjorde var att ge mina syskonbarn en kaka, vilket jag ansåg vara en god handling. När jag vaknade upp så var dock ångesten borta och jag mår redan mycket bättre.

    Min fråga är då vad denna dröm kan innebära?

    OBS! Nämnvärt är att både jag och den här personen är muslimer (jag är väldigt sekuläriserad och mer ett fan av vetenskap än religion, han är ganska sekulariserad).

  • Svar på tråden Drömde att en person jag känner uppträtt som Jesus!! Vad kan detta betyda?
  • Anonym (ååå)

    Ett fan av vetenskap - och du undrar vad en dröm betyder? 

  • Lord Hans

    Är det inte alldeles uppenbart? Det betyder att du på nått sätt måste vara messias.

Svar på tråden Drömde att en person jag känner uppträtt som Jesus!! Vad kan detta betyda?