Konstant trött och utmattad
Jag talar sällan aldrig om för min omgivning om hur jag mår. Jag håller tyst oftast, ibland kan jag nämna men får då höra att det är normalt.
Jag vet att det inte är normalt.
Jag har sen barnsben alltid varit extremt trött! Jag behöver mer än 8 timmars sömn och även vila på dagen. Jag blir oftast så trött efter en runda på stan eller träning att jag måste sova 1-2 timmar för att orka resten av dagen. Ändå somnar jag i soffan oftast även på kvällar innan säng.
Min sambo säger att jag är en trött människa.. att jag bara sover. Men jag orkar verkligen inte!! Jag är så trött så jag inte kan hålla ögonen öppna och jag blir yr. Jag gråter av trötthet.
Mina föräldrar säger att det är normalt för jag var sån sen barn. Jag minns även tonårstiden, jag sov så mycket!! Jag tränade mycket förut, men det tog så på mina krafter och efter varje träning så blev jag nästan alltid sjuk! Kände alltid att halsont kom och extrem trötthet så fick ta en vilodag. Sen försvann halsont ovh jag kund träna 2 dagar sen var den tillbaka.
Men på mitt ena jobb nu går det bra, jag är i ständig rörelse och alltid på språng så jag hinner inte bli trött. Men efter 3 dagars arbete så känner jag sån trötthet och får sjukdomssymptom och utmattningssymptom.
det värsta jag minns är ett jobb jag hade, jag var så trött på jobbet att jag gömde mig i en lokal och låtsades göra något men satte mig och sov 1 timma varje dag!, jag klarade inte av att vara vaken. Jag försökte allt men lyckades inte. På mitt ena nuvarande jobb är jag bara på några timmar, det är väldigt lugnt men jag kan knappt hålla mig vaken. Det gör mig arg för det är jobbigt att vara så trött och orkeslös. Jag mår dåligt av det! Jag klarar inte en vardag som andra gör. Jag vet att ska jag bli bortbjuden en kväll så måste jag vila innan för att orka om jag varit uppe tidigt .
Jag vill ha orken som alla andra. Mitt humör är väldigt svängigt och jag blir grinig.
Idag vakna jag 10.00 och nu är jag så trött att jag måste vila. Jag orkar inte!!!
Läkaren har jag varit hos men det hittar inget fel :(.