• Jägarbrud

Snälla hjälp!

Hej!

Jag behöver hjälp,vi har precis gjort en månads försök att bli gravida, men idag kom mensen... jag mår inge vidare bra psykisk av de pga att jag längtar så efter barn och har gjort de I flera år! Min sambo ville med nu och vi va så glada! Sen är jag så otroligt känslig när de gäller att misslyckas, två av våra bästa vänner väntar barn och de pratar och är så glad för de och så sitter jag nu och får smått ångest och är rädd att vi ska misslyckas nästa gång! Jag vet att de ät bara ett misslyckande och de är fler som de tar längre tid för! Men jag bara undrar om de är någon mer som känner precis som jag?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-10-19 14:02
    Jag undrar med hur kommer man på andra tankar och slappnar av? Jag har hört att ju mer man funderar och stressar upp sig och de gör att de även är större chans att misslyckas! De som stressar mig är vännerna som är gravida,vi skulle så gärna vilja få barn samma år som dem! Dumt att dressad för de jag vet!
    Men snälla hjälp mig vad ska jag göra?????????

• Svar på tråden Snälla hjälp!
  • Frassex
    Jägarbrud skrev 2017-10-19 13:54:55 följande:

Hej!

Jag behöver hjälp,vi har precis gjort en månads försök att bli gravida, men idag kom mensen... jag mår inge vidare bra psykisk av de pga att jag längtar så efter barn och har gjort de I flera år! Min sambo ville med nu och vi va så glada! Sen är jag så otroligt känslig när de gäller att misslyckas, två av våra bästa vänner väntar barn och de pratar och är så glad för de och så sitter jag nu och får smått ångest och är rädd att vi ska misslyckas nästa gång! Jag vet att de ät bara ett misslyckande och de är fler som de tar längre tid för! Men jag bara undrar om de är någon mer som känner precis som jag?

Jag känner precis som du! Gud vad jag längtar, kropp och själ bara skriker om det och kan inte tänka på annat! Många i min närhet väntar barn i olika veckor. Vi vart gravida snabbt, andra försöket men det vart missfall i v 7, vart gravid igen direkt utan mens emellan men på rutinultraljudet fick vi jättedåliga besked som ledde till ett sent avbrytande i v 20. Det har nu gått 7v och en dag, har haft en mens och vi är redo och jagar ägglossning. Men min kropp verkar inte återställt sig hormonellt än och det gnager i mig att behöva vänta in ytterligare en mens. Jag vill så gärna få ett barn, få ge min sambo en dotter eller son och mina föräldrar sitt första barnbarn. Tror inte jag är psykiskt redo igentligen heller då jag fortfarande gråter och har svårt att sova om nätterna, allt bara spelas som en film för mina ögon om allt som vi gått igenom. Men skam den som ger sig, nån dag ska det väl ändå gå vägen?
  • Jägarbrud

Usch din stackare som fått gå igenom så mycket skit! Jag lider med dig! Jag längtar så jag håller på att bli tokig! Jag saknar ord hur mycket jag längtar! Men de blir din och min tur snart! Kanske vi kan följas åt i nån grupp här?

• Jägarbrud

Jag försöker se de så med att i o med jag har ätit pp I 5 års tid,så känns de på ett vis skönt att få sin mens liksom så vet man ju att kroppen är i fas igen efter pp stopp , den kom precis på uträknat datum och har vi tur är kroppen redo tills nästa gång! De håller vi alla tummarna på jag och min sambo! :)

• Frassex
    Jägarbrud skrev 2017-10-19 14:22:42 följande:

Usch din stackare som fått gå igenom så mycket skit! Jag lider med dig! Jag längtar så jag håller på att bli tokig! Jag saknar ord hur mycket jag längtar! Men de blir din och min tur snart! Kanske vi kan följas åt i nån grupp här?

Ja det är svårt att förklara längtan i ord. Kan tyvärr inte ge några tips på hur man kan slappna av mer och inte tänka på att bli gravid, känns som att jag försökt det mesta men det går inte många timmar på dagen utan att jag tänker på det. Jag försöker att leva som vanligt, sysselsätta mig efter jobbet med träning, aw, middagar osv, då går i allafall tiden snabbare. Hänger lite i bim nov tråden nu, hoppa in där så finns det nog många att bolla tankar med!
  • Jägarbrud

Tack Frassex, nä de är verkligen inte lätt att sluta tänka på de när man vill så otroligt mycket!

Ha en jätte trevlig helg så håller vi alla tummar på att de ska gå bra för oss nu och att vi båda får en liten bebis!

Svar på tråden Snälla hjälp!