• Pripps Vichy

Hur blir du/ mår du när du är bakis?

Egentligen är vi väl alla lika inför alkoholen, bara det att vissa tål alkohol sämre och andra bättre.

Hur blir du / mår du när du är bakis och vad gör du för att kurera baksmällan?

Går den över snabbt för dig eller sitter den i hela dagen?

• Svar på tråden Hur blir du/ mår du när du är bakis?
  • LauraPalmer

Jag blir sällan bakis men när jag blir det får jag huvudvärk och känner mig trött. Huvudvärken går över med en Ipren. Tröttheten däremot håller i sig hela dagen och det leder till det värsta med bakfyllan, att känna att jag har slösat bort en hel dag. 

• John22

Illamående, huvudvärk, allmän seghet. Dricker bara i så pass stora mängder när jag vet att jag kan ligga och lata mig i sängen hela nästkommande dag.

• taquine

Tycker de få gånger jag druckit för mycket att bakfyllorna blir värre än när man var ung.Då kunde jag festa halva  natten för att sedan jobba, det hade jag aldrig fixat i dag;)
    Ligga på soffan och titta på netflix eller sova är väl bästa botemedlet .

Goodness me
  • Anonym (Maja)

Seg och hungrig (sugen). Jag laddar ner ngn tv-serie, köper två pizzor, två liter cola och en chipspåse. Sen ligger jag hela dagen/kvällen. Riktigt mysigt med mina bakissöndagar! Lördagar är värre, då måste jag upp och göra mig redo för ännu en utekväll. Det kan vara rätt tungt när man är seg och skakig

• MaryM

Det värsta är ångesten. Även om inget särskilt farligt har hänt har jag alltid ångest dagen efter. Tror det är nåt kemiskt.

She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
  • Anonym (Resorb)

Blir jag bakis så blir jag seg, får huvudvärk och blir illamående. Har man druckit för mycket är det bästa att spy innan man går och lägger sig. Det näst bästa är att dricka ett stort glas vatten med Resorb det sista man gör innan man går och lägger sig.

• taquine
    MaryM skrev 2017-10-19 15:33:05 följande:

Det värsta är ångesten. Även om inget särskilt farligt har hänt har jag alltid ångest dagen efter. Tror det är nåt kemiskt.

Ja, det är nog kemiskt. Jag har fått katastroftänk några gånger, att det ska hända mina nära och kära något.Sådant jag aldrig skulle tänka på annars.
    Goodness me
  • border1
    MaryM skrev 2017-10-19 15:33:05 följande:

GABA i hjärnan påverkas.
    The good thing about science is that it's true whether or not you believe in it.
  • border1

Jag har varit helt nykter sen 2011, eftersom alkohol ledde till enorm ångest, vånda, och självmordstankar som höll i sig i flera dagar.

The good thing about science is that it's true whether or not you believe in it.
  • sebbe420

Trött men samtidigt rastlös. Kan ha lätt oro/ångest på morgonen. När jag sen sveper en öl på kvällen känns det mycket bättre. :)

• Cecese

Dagen efter mår jag riktigt dåligt och är sängliggande. Sen är jag trött ett par dagar efter. Det jag har märkt funkar bäst som botemedel är massor av sex (då menar jag extrema mängder sex och orgasmer), då blir jag knappt bakis alls bara lite trött.

• dream on

Undviker att bli rejält berusad för jag vet att mitt mående dagen efter inte är värt det. Fruktansvärt illamående och ångest ( ej kopplat till händelser få utan som någon skrev kemiskt). Det blir ju inte så hemskt mycket tristare för att man tar några glas mindre, tvärtom billigare och betydligt trevligare och behagligare dagen efter.

I slithered here from Eden just to sit outside your door
  • dream on

Om jag ändå gått emot mina egna präktiga råd följer jag min fars svinäckliga men alltid fungerande råd- grunda med att dricka grädde (ja grädde) och sen ösa i mig vatten. Tror också på resorb och sömn om man kan sova trots illamåendet.

I slithered here from Eden just to sit outside your door
  • Anonym (en kille)

Jag blir mest seg. Ibland illamående. Men, se forstättning.

Jag har en fråga.  Hur kommer det sig att jag blir bakis om jag dricker en halv flaska vin, men inte om jag dricker en halv flaska starksprit? Efter en utekväll med 2-3 starka drinkar och 3-5 shots mår jag helt ok morgonen efter, men om jag delar en flaska vin en kväll så har jag rejäla kopparslagare på morgonen.

• MaryM
    border1 skrev 2017-10-19 16:00:22 följande:
    GABA i hjärnan påverkas.
    Läste på om detta på wikipedia. Så det ÄR verkligen nåt kemiskt. Mycket intressant. Jag antar att medans man är full ser andra kemikalier till att man inte har ångest då?
    She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
  • Anonym (Man)
    Anonym (en kille) skrev 2017-10-19 19:03:36 följande:

Jag blir mest seg. Ibland illamående. Men, se forstättning.

Jag har en fråga.  Hur kommer det sig att jag blir bakis om jag dricker en halv flaska vin, men inte om jag dricker en halv flaska starksprit? Efter en utekväll med 2-3 starka drinkar och 3-5 shots mår jag helt ok morgonen efter, men om jag delar en flaska vin en kväll så har jag rejäla kopparslagare på morgonen.

För min del är det samma. Tror det är tanniner i vinet som spökar. Är du känsligare för rött än vitt vin?

För min del så skippar jag vinet helt nuförtiden. Jag blir bara dålig efteråt.
  • Anonym (Illamående)

Har jag druckit för mycket ,så får jag lida dan efter.Dagen efter kan jag inte äta nånting,knappt någon vätska eftersom jag spyr mellan 10-15 gånger under dagen.Det är inte värt detta.Händer sällan .

Svar på tråden Hur blir du/ mår du när du är bakis?