• Vera83

    Pojknamn sökes!

    Vi behöver hjälp. Lillebror har hunnit bli sex veckor gammal och vi har fortfarande inget namn till honom. Vi söker ett pojknamn som är åt det ovanligare hållet men ändå etablerat. Gillar ex Louie, Vincent, Matteo, Julian osv. Har genomsökt tusentals namnlistor men svårt att hitta något som känns helt rätt. Snälla kom med förslag på era finaste pojknamn.

  • Svar på tråden Pojknamn sökes!
  • Elderberry

    Mina personliga favoriter är Hannes, Cornelis, Florian, Pascal, Gabriel, Hans, Sylve och Marius. Tycker också om Nicholas, Alexander, Adam och Manuel (jag vet att det är en kortare variant av Emanuel men det bryr jag mig inte om). Jag vet att vissa är vanliga och andra inte speciellt väletablerade, men det är några namn som jag tycker mycket om.

    Det är jättesvårt med namn, så jag önskar er lycka till, hoppas ni hittar ett som passar! :)

  • Vera83

    Åh jättemånga fina förslag. Jag gillar verkligen Nicholas och Bastian men det gör tyvärr inte min man. Lorens och Florian är superfint ska prova de här hemma. Samuel gillar jag också men lite för vanligt.

    Keep them coming!

  • fluu

    Amandus, Arthur, Agaton, Caspar, Dominik, Dante, Douglas, Emrik, Elmer, Elian, Fabian, Filemon, Hector, Isidor, Ian, Junias, Kilian, Leander, Levi, Matteus, Maxim, Marcel, Nataniel, Rufus, Sakarias, Valentin.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Gurkan25

    Mina favoriter är Benjamin och Zakaria! Något av de namnen ska våran son som kommer i december heta!:)


    BF 20 December 2017
  • Vera83

    Så tacksam för alla svar! Fantastiskt många fina namn. Gillar Levi, Ebbe, Arthur. Benjamin, Gabriel, Fabian, Jack och Frank är favoriter men tyvärr upptagna av nära vänner och brorsbarn. Likaså mina favoriter Matteo och August. Hittade ytterliggare alternativ på ett forum om unika namn, vad tycker ni om Silas, Enzo, Augustus, Leonard, Finn? Vet inte om jag själv tycker de namnen är fina men kul med något ovanligt.

  • fluu
    Vera83 skrev 2017-10-21 07:02:13 följande:

    Så tacksam för alla svar! Fantastiskt många fina namn. Gillar Levi, Ebbe, Arthur. Benjamin, Gabriel, Fabian, Jack och Frank är favoriter men tyvärr upptagna av nära vänner och brorsbarn. Likaså mina favoriter Matteo och August. Hittade ytterliggare alternativ på ett forum om unika namn, vad tycker ni om Silas, Enzo, Augustus, Leonard, Finn? Vet inte om jag själv tycker de namnen är fina men kul med något ovanligt.


    Silas- fint med bibliskt, men jag tycker att det är något sött.

    Enzo - en märklig blandning mellan gangster och barnsligt.Gillar inte således.

    Augustus - ståtligt så det förslår, men lite stolpigt. August är en favvo, men inte om det uttalas "Aagust", som här.

    Leonard - älskar! Ett namn som har allt. Även enn trist smeknamn, vore det inte för "Leo" hade jag själv slagit till.

    Finn - love! Nordiskt och lite vilt, men ändå seriöst. Eget, men enkelt.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Pojknamn sökes!