Jobba på förskola - aldrig bytt blöja
Jag trivs inte alls på mitt nuvarande jobb och känner att det börjar knäcka mig fullständigt, mår riktigt dåligt. Jag har bara gymnasieutbildning (24 år) Jag vet inte vad jag vill i livet, väldigt vilsen och mår väldigt dåligt över detta men jag funderar på att anmäla mig till vikariepoolen för förskola. Jag känner inte riktigt att jag hade klarat av att vara vikarie för en lärare, det känns tufft? Om en är osäker på sig själv och blyg.
Men jag har ingen erfarenhet och har aldrig ens bytt en blöja och jag måste ju komma in där som en i personalen, de är ju inte tid att lära upp en. Det hade känts jobbigt att komma dit och säga att en inte har någon erfarenhet. Jag ser framför mig hur de skulle sucka och tänka att jag lika gärna kan gå. Eller är jag fel ute? Det känns som att jag kommer vara väldigt osäker till en början och att alla kommer döma mig.
Någon som har jobbat som vikarie i förskola eller skola och kan berätta hur det var/är? Speciellt om en saknade erfarenhet och var osäker. Avråder ni?