• carlssonanna

    mensskydd till tonåring

    Någon som har förslag på lämplig binda till 13 årig tjej? Tror att det snart är dax.

  • Svar på tråden mensskydd till tonåring
  • urk1

    Det kan vara bra om de är förpackade i enpack så att man lätt kan ta med några i väskan eller ha en i fickan på väg till toan i skolan.

    Vingar tycker jag är bra.

    Kanske särskild nattbinda om mensen är riklig.

    Jag _tror_ att unga tjejer helst vill ha märkesbindor som Libresse eller Always som syns i reklam och har lite grejs runt.

    Jag köper mina på apoteket i 100-pack, men jag har en känsla av att en ung tjej hellre vill ha ett litet rosa eller grönt paket som ser lite coolare ut. 

  • tvillingmammaVastmanland
    carlssonanna skrev 2017-10-19 23:56:24 följande:

    Någon som har förslag på lämplig binda till 13 årig tjej? Tror att det snart är dax.


    Jag köper väldigt fina och mjuka bindor till min dotter på apoteket. Detas produkter kan man lita på.
  • student2013

    Bindor med vingar det var det ända jag använde i början. Föredrar fortfarande bindor med vingar när jag använder dem. 

  • fluu
    urk1 skrev 2017-10-20 09:36:11 följande:
    Det kan vara bra om de är förpackade i enpack så att man lätt kan ta med några i väskan eller ha en i fickan på väg till toan i skolan.

    Vingar tycker jag är bra.

    Kanske särskild nattbinda om mensen är riklig.

    Jag _tror_ att unga tjejer helst vill ha märkesbindor som Libresse eller Always som syns i reklam och har lite grejs runt.

    Jag köper mina på apoteket i 100-pack, men jag har en känsla av att en ung tjej hellre vill ha ett litet rosa eller grönt paket som ser lite coolare ut. 
    Alltså, va? Hur menar du att det spelar någon roll för något som ingen annan ser? Jag var tonåring ganska nyss och visst var det mycket snack kring märken. När det gällde kläder och teknik alltså. Men mensskydd var liksom inget som ens nämndes..

    TS: Ha olika alternativ redo och sedan får barnet själv välja. De flesta yngre jag känner använder menskopp, men det kanske är lite pilligt och ovant direkt när mensen startar.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden mensskydd till tonåring