• emmii89

Långvarig förkylning?

Min lille kille på 1 år har varit förkyld nu i flera månader. Näsan bara rinner han låter så ansträngd när han andas eftersom han är så täppt i näsan och är ofta trött. Han har även haft 2 öroninflammationer inom 5 månader och trummhinna sprack vid senaste öroninflammationen. Har varit ett antal gånger på vårdcentralen där dom bara säger att det är en långvarig förkylning. Dom har aldrig direkt gjort några tester på honom förutom kolla sänkan. Någon mer som har barn som haft såhär "långvarig förkylning?"

• Svar på tråden Långvarig förkylning?
  • Gravitation

Jag tror det är rätt vanligt, går han på förskolan? Dottern började förskolan förra hösten vid 2 år, hon var konstant sjuk varannan vecka och åkte på både scharlakansfeber, lunginflammation och magsjuka. Förkyld där emellan.

Nu är hon 3 år, började i augusti efter sommarlovet, näsan har runnit konstant sen dess, kanske nån dag då den inte gjort det. Hon är pigg och glad dock och bara nedsatt mellan varven, feber någon gång.

Oftast går förkylningarna in i varandra, när väl en släppt kommer en ny, så det känns som de alltid är förkylda. Barn ska ha många förkylningar för att bygga upp immunförsvaret.

• Gravitation

Och tänk på att som jag antar åt han penicillin för trumhinnan som sprack, så blir man mer mottaglig för nya sjukdomar. Så inte alls konstigt.

Svar på tråden Långvarig förkylning?