• lisa889

Smärta i ljumsken när jag stödjer benet

Hej. Som rubriken lyder har jag så jäkla ont i vänster ljumske. Kan knappt stödja benet och gör jätte ont att gå. Haft det en längre tid och om jag minns rätt så fick jag det efter jag var höggravid och råkade benen.. lånade en bild från google. Sitter ungefär där hon har rakhyvel. Någon som vet va det kan vara?

• Svar på tråden Smärta i ljumsken när jag stödjer benet
  • Anonym (Blubb)

Brännande? Som en lavafläck under huden på framsidan av höften? Får du känselbortfall? I så fall har jag också samma, fick det när jag var gravid men kollade aldrig upp det.

• Anonym (Blubb)
    lisa889 skrev 2017-10-20 11:35:32 följande:

Hm. Nej mer som strålande och "huggande" smärta.. :(

Låter som nåt annat. Höftleden som inte riktigt klarar den nya påfrestningen när dessutom vävnad mjukas upp av hormonerna? Nerv? Ljumskbråck (fast det borde göra ont hela tiden?)

Skulle tronar du blir avfärdad som foglossning, mina foglossningar kändes som hugg ibland men då hade jag oftast ont på bägge sidorna, även om det kunde skilja hur mycket.
  • Anonym (misse)

Hade exakt lika sista månaden av min graviditet. Ibland fick min sambo lyfta mitt ben åt mig när jag skulle ur bilen.

Gick över efter förlossningen. :)

• Anonym (misse)

Hur länge sedan var din förlossning?

Är ju väldigt olika Hur lång tid det tar innan man återhämtat sig helt :)

• Anonym (misse)

Okej. Skulle tro att det ger med sig, min dotter var fyra månader när jag kände mig som vanligt i kroppen :)

• lisa889

Hoppas det. Har en son på 14 månader med. Gör förbannat ont att bära på han haha

Svar på tråden Smärta i ljumsken när jag stödjer benet