• öland88

Varför går det neråt? Ägglossningstest.

Hej!

Någon som kan förklara för mig varför de går neråt? 
    Jag har inte fått ett starkt positivt. 
    Utan de starkaste va i dag kl. 12. (nr 6)
    Tog ett nytt vid kl. 19 idag (nr 7) och de blev svagare. 

Varför blir de så?
    Är ägglossningen över redan? Utan att jag ens märkt den? 

• Svar på tråden Varför går det neråt? Ägglossningstest.
  • Bubbel85

Ett ägglossningstest är endast positivt om teststrecket är minst lika starkt som kontrollstrecket. Hela månaden har du mer eller mindre mängd hormon och därför ger ett ägglossningstest för många utslag hela månaden i olika grad så som dina tester... men båda dina utslag är negativa och du har alltså inte haft någon stegring (ägglossning) idag. Att det ena testet är starkare än det andra beror kanske på att urinen är mer koncentrerad vid ena testet. När du väl får positivt test kommer du inte tveka.

• öland88

Jag hade brun flytning mellan 30sep-4okt. sen misstanke om missfall 7-10. 

Mensen är beräknad till den 4november. 

Jag vet inte hur man räknar. 

• Bubbel85

[quote=78120548][quote-nick]öland88 skrev 2017-10-21 14:20:27 följande:[/quote-nick]Jag hade brun flytning mellan 30sep-4okt. sen misstanke om missfall 7-10. 

Jag vet inte hur man räknar. [/quote

Jag förstår inte. Misstänker du att du hade missfall runt 7-10.oktober? Isåfall är det inte konstigt om du får utslag på äl-tester nån vecka efter då gravidhormonet också ger utslag på äl-test och en vecka efter ett missfall är det väldigt vanligt att man fortfarande har hormon kvar i kroppen. Gjorde du ett test så du vet att du var gravid eller varför misstänker du det?

• öland88
    Bubbel85 skrev 2017-10-21 19:19:53 följande:

[quote=78120548][quote-nick]öland88 skrev 2017-10-21 14:20:27 följande:[/quote-nick]Jag hade brun flytning mellan 30sep-4okt. sen misstanke om missfall 7-10. 

Jag vet inte hur man räknar. [/quote

Jag förstår inte. Misstänker du att du hade missfall runt 7-10.oktober? Isåfall är det inte konstigt om du får utslag på äl-tester nån vecka efter då gravidhormonet också ger utslag på äl-test och en vecka efter ett missfall är det väldigt vanligt att man fortfarande har hormon kvar i kroppen. Gjorde du ett test så du vet att du var gravid eller varför misstänker du det?

Jaså okej. så då kan jag räkna med att jag inte har äl nu då eller? 
    Jag gjorde ett grav.test som visade svagt (eller inte ett utan 7st) så ringde barnmorskan o hon sa att jag va gravid. sen började jag blöda.
  • Bubbel85

Du ska nog inte lita allt för mycket på mig, ring din barnmorska och hör vad hon tror :). Men det är inte orimligt att det är gravidhormonerna som hänger kvar. Kan säkert va olika hur snabbt man får äl efter ett missfall men mindre än 14 dagar hör nog tyvärr inte till vanligheterna. Men som sagt, lita inte på mig utan ring din bm. Lycka till!!

• öland88
    Bubbel85 skrev 2017-10-21 22:21:37 följande:

Du ska nog inte lita allt för mycket på mig, ring din barnmorska och hör vad hon tror :). Men det är inte orimligt att det är gravidhormonerna som hänger kvar. Kan säkert va olika hur snabbt man får äl efter ett missfall men mindre än 14 dagar hör nog tyvärr inte till vanligheterna. Men som sagt, lita inte på mig utan ring din bm. Lycka till!!

hihi nä men du ger mig råd o någon att bolla med :)
    jag kan ju inget lixom. bara behövt kolla på kalsonger innan. 

men tror att de e något på g iaf. har "äggvita" flytningar nu nämligen. 

• öland88
    Bubbel85 skrev 2017-10-22 12:49:34 följande:

Ja men då är nog något på gång ska du se! Lycka till!

är  mycke starkare idga. lika starkt som kontrollen är
Svar på tråden Varför går det neråt? Ägglossningstest.