• Tessi3000

Kär i en annan

Tror jag skriver detta mest för att få det sagt..

Jag har varit tillsammans med min kille i 10 år. För 6 år sen träffade jag en kille genom jobbet. Väldigt snabbt hände det något mellan oss, vi flörtade mycket och på kvällar och helger sms:ade vi varandra konstant. Han hade sambo och väntade barn då. Men det hände aldrig något mer mellan oss. Då funderade jag på att lämna min sambo..

Sen slutade jag och killen att jobba ihop och jag bestämmer mig för att satsa mer på min sambo och vi har nu två barn ihop.

Bröt kontakten med min förälskelse, pratade inte med honom på två år. Men jag har tänkt mycket på honom, tänk vad som kunde ha hänt mellan oss. Ibland har jag även ångrat att inget hände.

Nu jobbar jag med min förälskelse igen. Det dröjde inte länge innan våra känslor för varandra kom fram igen. Det enda som är skillnad nu är att han precis separerat från sin sambo.

Jag har ett fungerande liv med min sambo, varken jätte bra eller jätte dåligt.

Har ni någon åsikt om detta?

• Svar på tråden Kär i en annan
  • Anonym (om)

Om du vill gå vidare med din "förälskelse" så var då tillräckligt mycket människa att lämna din partner på en gång. Det är väl ändå så att om du funderar på att vara med någon annan så är din nuvarande partner inte rätt för dig. Försök sätta dig in i hans situation, hur skulle du känna om det var tvärtom? Otrohet sätter så djupa spår i en människa, fråga dig själv om det är värt det. Ni har barn tillsammans som ni kommer behöva samverka kring. Det blir troligen mycket svårare om avslutet grundar sig i otrohet. Att man blir attraherad av andra människor är i sig inget konstigt, men hur man agerar utefter det är desto viktigare.

Svar på tråden Kär i en annan