• Freijah

5 månaders bebis vägrar nappflaska!

Min lille pojk helammas och jag har försökt i ett par omgångar att få honom att ta flaska så att min man kan ge han utpumpad mjölk nån gång ibland.

Men pojken verkar inte förstå hur han ska göra.

Någon som har tips på hur jag ska få han att ta flaskan?

Har testat 5 olika flaskor och ingen av dom funkar, även provat att dutta lite vaniljsocker på tutten, och försökt lura honom genom att byta ut bröstet mot flaskan när han halvsover.

• Svar på tråden 5 månaders bebis vägrar nappflaska!
  • Ellie

Prova om det funkar med någon form av kopp eller pipmugg.

• GAndrea

Testar du eller testar pappan? Om det bara är du som testat kanske han undrar "vad tusan du håller på med, släng fram bröstet morsan" ;)

Testa att pappan ger. Där har han inga associationer till bröstet. Och testa även att du inte är i rummet. Är han hungrig har han inget val än att ta flaskan :)

• IrriteradMamma

Vi fick rådet att jag skulle gå hemifrån när pappan skulle prova ge flaskan. Att då kan bebis känna att mamma verkligen inte är tillgänglig och då ta det som bjuds :) testa då att vänta en stund innan pappa provar ge :)

I vårt fall gick det inte hur vi än gjorde, men jag vet andra som det funkat för :)

• Freijah

Talck för tips! Ska be maken försöka nån dag när jag är i affären eller något :)

Vore ju skönt att veta att han faktiskt tar flaskan så jag kan åka och fixa håret :p

Svar på tråden 5 månaders bebis vägrar nappflaska!