• AnonymABC

    Efter aborten känns det svårt

    Genomgick en abort jag inte ville göra men pappan ville ha de på hans sätt eller inget sätt, blev gravid trots dagen efter piller men innan när vi pratat om barn så ville båda bara att han ville att vi skulle bo tillsammans innan. Jag gjorde en jobbig hemma abort i v 10+3 och han fanns inte där som han lovat.

    Jag har en dotter sen tidigare, hon är 4 år och verkligen mitt allt. Jag och hennes pappa är separerade så detta va inte med samma. Nu har det gått drygt ett halv år efter aborten och jag känner mig fortfarande ledsen över allt detta och har svårt att få livet att funka. Har ingen ork eller energi till något annat än jobbet.

    Jag är lättirriterad och känner mig som en kass mamma då jag inte har energin som jag borde för min dotter. Kan inte glädjas på samma sätt och ser bara ett oändligt mörker. Går till psykolog men känner inte att det hjälper.

    Har ingen att prata med och försöker tänka ut en "lösning" på mitt liv då jag har svårt att inte tänka på detta med barn och hur jag vill ha det. Känns inte som jag kommer fram till något samtidigt som jag inte kan släppa detta. Har verkligen gått ner mig.

    Va social å aktiv innan detta men nu sitter jag hemma och har inte tränat sen det visade +. Känner att jag gått miste om mitt vanliga liv tack vare detta. Jag undviker nästintill mina vänner och orkar liksom inte eftersom ingen förstår. Killen har jag träffat lite då och då men han vill inte prata om detta för han ångra sig efteråt och känner sig bara kass.

    Så här står jag helt ensam utan energi till något och känner mig helt tom ???? ville väl mest skriva av mig och hoppas på att någon som varit med om liknande vill dela med sig om hur dom kom igenom detta. Eller om någon vänlig själ som har varit med om liknande känner för att skriva ?

Svar på tråden Efter aborten känns det svårt