#metoo - del 2
Jag har varit gift två ggr. Nu är jag singel. Första gången var det jag som ville skiljas, andra gången var det hon.
Båda gångerna har sexlivet planat ut för att i princip förintas.
När jag tänker tillbaka så hade nog båda mina fruar av och till sex med mig trots att de egentligen inte kände för det.
Min andra fru ville egentligen inte skiljas men valde skilsmässa då hon insåg hur hennes totalt obefintliga sexlust gjorde mig illa, och hon valde skilsmässa istället för att försöka komma på vad som gjorde att hennes sexlust var borta. Det var hennes andra äktenskap och i det första hade de sista fyra åren varit befriade från sex. Vi hade nog 5-6 ggr per år men det var för att förvandla mig från neandertalare till människa.
Sexuella trakasserier och sexuellt tvång är aldrig aldrig någonsin bra eller tillåtet.
Om man lever med en människa som är ointresserad av sex (och är ointresserad av att hitta orsaken) har man några alternativ:
- Skilsmässa
Skilde du dig för att du inte får sex? Hur gammal är du? 15 år? Du lät alltså dina barn hamna i svängen med varannan vecka för du är kåt? Allvarligt?
- Otrohet
Jaha? Var du otrogen mit din fru? Vilket jävla svin du är! Kunde du inte hålla kuken innanför byxlinningen? Du är trots allt gift! Fyfan!
- Bita ihop
Första året går kanske bra. Sen pratar ni mindre med varandra. Ni slutar ta i varandra. Ni sätter i varsin soffa. Ni slutar planera schemat tillsammans. Sen kommer ursäkterna typ "Vi har ju huset, bilen, sommarstugan, och allt". "Vi är goda vänner"
Är det så livet ska vara?