• Blomma10

SVAMP HELA TIDEN!

Hej, som rubriken lyder så lider jag av återkommande svampinfektioner ganska ofta. Jag har varit hos gynekologen flera gånger, dock har ja bara fått tabletter och någon salva. Det hwr ju hjälpt, men tyvärr så får jag svamp ganska så direkt efter och innan mensen.. jag får massor av sprickor vid slidöppning och blöder där. Det kliar hela tiden och svider som satan... Jag får snsrt panik av de här!!! Vsd ska jag göra??? Kan ni rekommendera något?? Någon specialt läkare/gynekolog. ( i östergötland ) någon som har samma problem?? Vad har ni gjort åt de då, tacksam för svar.

• Svar på tråden SVAMP HELA TIDEN!
  • EpicNurse

Har du ppiller? Hur duschar du?

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Anonym (Hanna)

Behandlar du med pevaryl? Det är typ satans påfund.

• johanna333PB

Doktorer och läkare är duktiga på många vis men en sak många av dom inte har kunskap inom är kost och näringslära. Svampinfektion kan framkallas om man äter mycket socker och processad mat. Gör du det idag?

Jag själv led väldigt mycket av svampinfektion men nu har jag det inte alls. Jag äter helt växtbaserat (veganskt, utan processad mat, utan raffinerat socker).

• Anonym (Svamp)

Tvätta bara med vatten och smörj in med olja efteråt, använd bomullstrosor, undvik kolhydrater och socker och använd tex Vagisankräm och vagitorer regelbundet för återfuktning.

• Blomma10

Jag äter ju lite socker ibland de kan jag inte säga att jag inte gör. Men inte i stora mängder. Ja jag har p-piller dom heter Rosal. Funderar på om det kan påverka?? Jag sover utan trosor varje dag, och de har jag gjort i många år. Tvättar mig med intim olja en gång om dagen och smörjer in med återfuktande olja från apoteket. Ändå får jag den här hemska svampen :( använder canesten just nu och tog en tablett för svamp.

• Anonym (Svamp)
    Blomma10 skrev 2017-10-23 13:47:56 följande:

Jag äter ju lite socker ibland de kan jag inte säga att jag inte gör. Men inte i stora mängder. Ja jag har p-piller dom heter Rosal. Funderar på om det kan påverka?? Jag sover utan trosor varje dag, och de har jag gjort i många år. Tvättar mig med intim olja en gång om dagen och smörjer in med återfuktande olja från apoteket. Ändå får jag den här hemska svampen :( använder canesten just nu och tog en tablett för svamp.

Diflucan kan du använda men svampkräm/vagitorer torkar ut slemhinnorna dör svamp lättare får fäste och så blir det en ond cirkel.
  • alade

Jag hade svamp typ varje mens när jag åt p-piller. Hormonella preventivmedel fuckar upp min bakterieflora totalt och ger sköra slemhinnor.

Du gör det man kan göra som det ser ut. Jag skulle sluta med hormonerna och testa några månader utan för att se om.det inte blir bättre. Gör övrigt som vanligt.

Svar på tråden SVAMP HELA TIDEN!