• Anonym (?)

Illamående vid förkylning?

Har varit smått förkyld en vecka ca och har ungefär lika länge mått illa till och från. Oftast försvinner det när jag ätit vilket känns lite konstigt. Är inte gravid så vitt jag vet. Hade äl för en vecka sen och mådde lite illa redan då.

Kan detta vara pga förkylningen?

• Svar på tråden Illamående vid förkylning?
  • Anonym (?)

Kan tillägga jag brukar göra smoothie som innehåller mycket spenat, chiafrön, citron, honung, bär och ingefära. Kan det kanske vara något i denna som gör mig illamående?

• Johanna79

Ja det där känner jag igen. Jag mår oftast illa av och till vid förkylningar. Inget konstigt. Tänk allt snor och slem som åker ner i magen. Magen innehåller ju en massa körtlar och förkylningar "sätter sig" inte sällan i dem.

Du behöver inte vara orolig så länge illamåendet hänger ihop med förkylningen.

Krya på!

• Anonym (?)
    Johanna79 skrev 2017-10-23 09:28:21 följande:

Ja det där känner jag igen. Jag mår oftast illa av och till vid förkylningar. Inget konstigt. Tänk allt snor och slem som åker ner i magen. Magen innehåller ju en massa körtlar och förkylningar "sätter sig" inte sällan i dem.

Du behöver inte vara orolig så länge illamåendet hänger ihop med förkylningen.

Krya på!

Tack för ditt svar! Ja, jag tänker att det hör ihop men har inte haft någon brakförkylning utan bara lite snorig och ont i halsen och idag är det nästan över. Ändå mådde jag mer illa imorse.
Svar på tråden Illamående vid förkylning?