• Amanda9605

Hur känns sparkar? är jag fel beräknad?

Är så att jag plussa 6/10, hade senaste mensen 27/8, dock har min mens kommit och gått väldigt oregelbundet sen i maj, från februari till maj hade jag en menscykel på 7-10 dagar, från maj har mens cykeln vart allt ifrån 28-47 dagar..

Har gjort 3 grav test från maj till oktober som vart negativa. Dock hade min mamma mens hela graviditeten med mig, och halva på min brors och dessutom var dessa grav test på min bror negativt till hon var i v28..

Idag när jag vaknade så kändes det som små buffar i nedre delen av magen.

När man trycker på magen så är det hårdare än vanligt.. Och känner mig uppsvälld i magen på de sättet.?

Säkert jag som inbillar mig men min första graviditet och fick inte tid hos bm förens 20/11 och ultraljud 27/11 känns som en evighet!

• Svar på tråden Hur känns sparkar? är jag fel beräknad?
  • emc85

Sparkar känns som små buffar i början, förstår att du blir osäker på hur långt gången du är. Ring MVC och berätta hur du upplevde det och att du är osäker på hur långt du gått. De borde kunna hjälpa dig med ett tidigare besök.

• Carambolan

Det är superdupervanligt att tarmarna svullnar upp och segar ihop i tidig graviditet. Har man då dessutom gas som rör sig där nere kan det kännas nästan exakt som sparkar faktiskt. Jag brukar få "fantomsparkar" veckorna efter en förlossning så jag är helt säker både på hur det brukade kännas och att jag inte varit gravid

• Amanda9605
    emc85 skrev 2017-10-23 13:06:52 följande:

Sparkar känns som små buffar i början, förstår att du blir osäker på hur långt gången du är. Ring MVC och berätta hur du upplevde det och att du är osäker på hur långt du gått. De borde kunna hjälpa dig med ett tidigare besök.

Jag bad om en tidigare tid när jag ringde från första början då jag berätta att jag var osäker, men fick bara till svar att det var den tidigaste tiden dem hade :/
  • Amanda9605
    Carambolan skrev 2017-10-23 13:07:12 följande:

Det är superdupervanligt att tarmarna svullnar upp och segar ihop i tidig graviditet. Har man då dessutom gas som rör sig där nere kan det kännas nästan exakt som sparkar faktiskt. Jag brukar få "fantomsparkar" veckorna efter en förlossning så jag är helt säker både på hur det brukade kännas och att jag inte varit gravid

Jo misstänker att det kan va något sånt men inte känt mig uppsvälld eller gosig i magen överhuvudtaget därför det känns så konstigt :o
  • Carambolan

Var bor du? Finns det kanske någon gynekolog eller ultraljudsmottagning som kan ha en snabbare tid? Brukar kosta typ 500 spänn att själv boka ett ultraljud.

• Amanda9605
    Carambolan skrev 2017-10-23 13:16:15 följande:

Var bor du? Finns det kanske någon gynekolog eller ultraljudsmottagning som kan ha en snabbare tid? Brukar kosta typ 500 spänn att själv boka ett ultraljud.

Bor precis på gränsen mellan Östergötland och Kalmar län. Tillhör Östergötland :) ska kolla upp det!
  • Amanda9605
    Amanda9605 skrev 2017-10-23 13:18:31 följande:

Bor precis på gränsen mellan Östergötland och Kalmar län. Tillhör Östergötland :) ska kolla upp det!

Ringde och prata med kvinnohälsan och fick bara svaret att förra barnmorskan hade ju räknat så, så att det är nog så.. Så du får vänta tills den 20/11..
  • Bubbel85

Om du misstänker att du skulle kunna va såpass långt gången så du känner buffar/sparkar kan du alltid köpa ett angelsound/doppler. Hittar du hjärtljud vet du att du bör vara minst i vecka 12. Hittar du inga hjärtljud är du tidigare gången och då är det troligen tarmar som buffar i magen.

Svar på tråden Hur känns sparkar? är jag fel beräknad?