• jeanettenettan

D droppar

Hej
    Tänkte fråga er om d-droppar.
    Min pojke tål verkligen inte dom jag fick av bvc o inte Sempers.

Fråga .
    1. Andra mildare alternativ?
    2. Någon som inte gett d droppar till sitt barn? 
    tycker de är hemsk se dom få så ont
    3. Kan man ge varannan lr 3:e dag så de inte får ont hela tiden?

Tips? hur har ni gjort?

• Svar på tråden D droppar
  • emc85

Jag undrar det då de vi får är de vattenbaserade från ACO och de anses vara de mildaste för magen. Men är det dem ni fått så vet jag inte vad jag ska rekommendera. Sedan har min son fått typ varannan var tredje dag men det är för att jag glömmer bort att ge dropparna, vet inte om det kommer ge några men framöver. Hoppas inte det då jag inte vill att han ska lida för att han fått en glömsk mamma.

• Rebecca1987

Mina barn har knappt fått sina då jag bara kommit ihåg dom varje dag första veckorna sen har de bara glömts bort. Och der märks inget på dom ännu iallafall att dom missat att få dom

• Ut o gå
    Rebecca1987 skrev 2017-10-24 10:15:03 följande:

Mina barn har knappt fått sina då jag bara kommit ihåg dom varje dag första veckorna sen har de bara glömts bort. Och der märks inget på dom ännu iallafall att dom missat att få dom

Om det märks är det nog när de blir gamla och bensköra tror jag. Vi har också varit slarviga med dropparna...

Är du 100% säker på att det är dropparna, TS?
  • Snuttis2

Det finns ett par ekologiska sorter utan konserverings ämnena i(vissa reagerar på dem)!

Tror de heter: holistisk d3 vitamin och finns att köpa på vissa apotek o hälsokost bara googla på nätet.

• Snuttis2

Det finns ett par ekologiska sorter utan konserverings ämnena i(vissa reagerar på dem)!

Tror de heter: holistisk d3 vitamin och finns att köpa på vissa apotek o hälsokost bara googla på nätet.

• emc85
    jeanettenettan skrev 2017-10-24 18:04:46 följande:

jag fick några med olja i och dom gillade han inte :/

Köp ACO vattenbaserade och testa, de är kylvara och man måste fråga om dem på apoteket.
  • Annelie 76

Min son fick ont i magen av d-dropparna. Köpte såna utan konserveringsmedel men de fick han också ont av så jag slutade ge. Vet inte om han har men av det, inget vi märkt iaf.

• jeanettenettan
    Annelie 76 skrev 2017-10-24 19:03:16 följande:

Min son fick ont i magen av d-dropparna. Köpte såna utan konserveringsmedel men de fick han också ont av så jag slutade ge. Vet inte om han har men av det, inget vi märkt iaf.

är du säker hur gammal är han nu?
    för 2 st har jag testat och båda skriker han av...vill inte han ska ha ont :(
  • karamellflickan

Att inte ge d-vitamin kan gå bra, men det kan också ge men, se www.bristguiden.se/d-vitaminbrist/barn-och-d-vitamin/. I Finland tex rekommenderar man tillskott av d-vitamin upp till 18 års ålder.
    Se även svenska.yle.fi/artikel/2015/01/19/forskare-ryter-till-om-d-vitamin och www.livsmedelsverket.se/livsmedel-och-innehall/naringsamne/vitaminer-och-antioxidanter/vitamin-d

Vad det gäller din fråga TS Antingen reagerar de på oljan, och då byter man till vattenbaserade. Eller så reagerar de på ACO's som innehåller e-ämnen. Då finns Dunmedics oljebaserade droppar utan e-ämnen.

• Zoesoo36

Vi gav aldrig d-dropparna från bvc (Acos) för hade läst innan att väldigt många barn fått ont i magen av dem. Satsade istället på kvalité och köpte thorne research's d-droppar och ger 1 droppe (= 12,5 ug, 250% av RDI) varannan dag. Vår tremånaders får inga som helst problem av dessa och mår hur bra som helst Kan tillägga att hon helammas också vilket nog också spelar roll i hennes mående, samt rekommendera deras multivitaminpiller för ammande också som jag tar 1 st varannan dag. Mår toppen

• emc85

Efter att ha läst om en bebis som blev d-vitamin förgiftad i Danmark, då dropparna de köpt innehöll betydligt mer än de skulle, så skulle jag inte rekommendera att använda droppar som inte säljs på apoteket.

Svar på tråden D droppar